Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید آریاراد کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به مهمترین مطالبات استان از رییس جمهور اشاره کرد و افزود: اختصاص حق آبه استان و تکمیل سدهای نیمه تمام مهمترین مطالبه از دولت و وزارت نیرو است، مطالبه‌ی که باید به طور جد پیگیری شود.

وی بیان کرد : مسائل اصلی لرستان در سه بخش اقتصادی، تولیدی و صنعتی و گردشگری دسته‌بندی می‌شود که هر کدام در جای خود مهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی افزود: بهره‌وری پایین بخش کشاورزی، وضعیت نامناسب واحد‌های تولیدی و صنعتی همچنین بهره‌وری پایین بخش صنعت و معدن از چالش‌هایی است که سبب شده لرستان از وضعیت نامطلوبی هم در حوزه اشتغال و هم رونق اقتصادی برخوردار باشد.

آریا راد با اشاره به اینکه لرستان یکی از شریان‌های مواصلاتی کشور است، گفت: توسعه راه آهن، فروردگاه‌ و جاده باید به عنوان مهمترین مطالبه جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

‌وی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: لرستان به دلیل پتانسیل و ظرفیتی که در بخش گردشگری دارد مستعد ارز آوری است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: کافی است زیر ساخت و زیر بنای صنعت گردشگری در لرستان تقویت و حمایت شود، خواهیم دید علاوه بر توسعه اقتصادی اشتغال‌زایی خوبی هم ایجاد می‌شود.

آریا راد یکی دیگر از مطالبات را توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان برای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی  عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی فراهم کند تا شاهد ارزش افزوده و اشتغا‌ل‌زایی در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناس اقتصادی تکمیل سدها حق آبه مطالبات مردم از رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر جمعه در بازدید از مناطق مختلف و روستاهای لوداب افزود: نماینده باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل و آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

بهرامی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، تصریح کرد: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، اظهار کرد: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

بهرامی با تاکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، عنوان کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

بهرامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مشکلات مناطق جمع آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

بهرامی با تاکید بر رفع مشکلات لوداب، عنوان کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 6089325

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه