Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سیاسیون در ادوار مختلف منجر به این شده بودند که فعالیت‌ها در حلقه بسته باشد، شهردار هم در این مواقع به راحتی شانه خالی می‌کرد، اعضا هم می‌گفتند نظارت شود، دور باطلی به وجود آمده که نتیجه آن منجر به کاهش نظارت‌ها شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تبریز، روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند پروژه مهم عمرانی در شهر وجود دارد که هنوز به مرحله اتمام نرسیده و ناقص مانده‌است، این پروژه‌ها مربوط به دوره‌های قبل است و ما در این دوره تلاش کردیم تا به حرکت در بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای روگذر ارتش بدون مطالعه پروژه‌ای روی دست شهر گذاشته‌اند که با پیشرفت پروژه زیرساخت‌های گاز و برق مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در خصوص حاشیه نشینی نیاز به چرخش نگاه داریم، این چرخش نگاه باید در بودجه خود را نشان دهد، تمام تلاش ما این است که منابع دولتی جذب کنیم، برای پیگیری این موضوع قرار است همراه با تعدادی از اعضای شورای شهر به مجلس برویم تا درخصوص استفاده از ظرفیت مسکن ملی در بافت حاشیه‌نشینی به بحث بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساله ما عدالت است، خاطرنشان کرد: عقب ماندگی در توزیع عدالت یکی از اصلی‌ترین مسائل بوده که در هر موردی ضعف در تحقق آن وجود داشته باشد، ورود می‌کنیم.

وی درخصوص تعطیلی اخیر متروی تبریز توضیح داد: در مورد تعطیلی مترو باید بگویم که هزینه بیمه عقب افتاده بود به‌خاطر همین مردم با درهای بسته مواجه شدند. راهبران مترو تکنیسین‌هایی هستند که هزینه زیادی برای آموزش داده‌اند اما نه تنها امنیت شغلی ندارند بلکه وضعیت دریافتی مناسبی هم ندارند.

رشیدی ادامه داد: نقش مشورتی شورا درست است اما اگر در مورد افراد قرار باشد مشاوره داده شود، برای بیش از ۱۰۰ نفر باید مشورت داده شود.

تغییر مدیران در یک حلقه بسته بوده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری اضافه کرد: در ادوار مختلف تعداد اندکی در رده مدیران چرخیده‌اند و از نظر دیگران همه این مدیران متخلف هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود، در چنین سیستمی یک مدیر در نگاه برخی صد و در نگاه دیگران صفر است.

رشیدی با بیان اینکه ریشه فساد در ادوار گذشته دخالت اعضای شورا در انتصابات افراد بود، افزود: سیاسیون در ادوار مختلف منجر به این شده بودند که فعالیت‌ها در حلقه بسته باشد، شهردار در این مواقع به راحتی شانه خالی می‌کرد، اعضا هم می‌گفتند نظارت شود، دور باطلی به وجود آمده که نتیجه آن منجر به کاهش نظارت‌ها شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص طرح انسداد جذب نیرو به شهرداری توضیح داد: در مورد جذب نیرو ترجیح من این بود که برای دفاتر افراد جدید نیاوریم، از افراد داخل شهرداری استفاده کنیم، برای قانونی کردن این موضوع جذب هر فردی را به صورت موقت ممنوع کردیم تا این آشفته بازار شهرداری ساماندهی شود. اصلاً مشخص نیست که چند نفر نیرو در شهرداری مشغول به کار، چند نفر نیرو نیاز و چند نفر باید جذب شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری همچنین اضافه کرد: ما برای پست‌های شهرداری نیرو زیاد داریم در حالی که نیروی خدماتی کم داریم و این یعنی توزیع نیروی انسانی عادلانه نبوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با مربیان شهرداری هم باید بگویم که مربیان باید طبق قانون به میزان ساعات کار حقوق و بیمه دریافت کنند، دو بار با شهردار درخصوص مربیان جلسه داشتیم و این قطعی است که هرکس باید به میزان کار خود دریافتی داشته باشد، قرارداد مستقیم با شهرداری موضوعی است که ما در پی آن هستیم زیرا شرکت‌های تأمین نیرو جز استرس شغلی چیزی برای کارکنان ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اتصال بسیج به خاوران در طرح جامع وجود دارد و طراحان آن معتقدند جایی به جز گذر از مسیر دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز وجود ندارد، آخرین وضعیت این است که به نوعی جاده عبور کند که به آن فضا آسیبی نرسد و ما هم پیگیر این مساله هستیم.

کارگران حق اعتراض دارند

رشیدی در رابطه با اعتراضات کارگری اخیر توضیح داد: در روزهای گذشته با استاندار، معاون اقتصادی و مدیرکل اداره کار در این خصوص صحبت‌هایی داشتیم، کارگران، مردم همین شهر هستند و حق دارند که اعتراض کنند چراکه سه شیفته کار می‌کنند و حالا برای افزایش حقوق یک میلیونی در تلاشند تا زندگی خود را بچرخانند، من به نوبه خود از این قشر شرمنده هستم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری درخصوص خزانه متمرکز اظهار کرد: بر اساس خزانه‌داری متمرکز، ما می‌خواهیم که پول یکجا جمع شده و مبتنی بر نیاز مناطق خرج شود. در بودجه به دنبال این هستیم که ردیف‌های اعتباری برای مناطق محروم باز شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در طرحی که هفته اخیر در مورد مقابله با تعارض منافع در شهرداری، در شورا اعلام وصول شد، از تجربیات شهر تهران و آستان قدس و بقیه ارگان‌ها استفاده کردیم اگر به دنبال بستن منافذ فساد هستیم، چاره‌ای جز فشار آوردن برای برچیدن تعارض منافع نداریم. بعضی از اقوام مدیران شهرداری، شرکت عمرانی ثبت می‌کنند و از شهرداری پروژه می‌گیرند که این مصداق رانت است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در بعضی کارها پروژه تراشی پیمانکاران انجام شده، فارغ از اینکه چقدر به درد شهر می‌خورد.

اتوبوس برای خط بی آر تی نداریم

رشیدی با بیان اینکه در مسیر بی آر تی مترو داریم و معاونت حمل و نقل به دنبال حمل و نقل ترکیبی است، ادامه داد: از سال ۹۱ دولت فقط ۹ میلیارد برای اتوبوسرانی داده است و برای ورود به خط دو بی آر تی اتوبوس نداریم.

روح الله رشیدی درخصوص برخورد با وانت بارهای سدمعبر کننده در شهر تبریز افزود: بسیاری از این وانت بارها فروشندگانی هستند که دستمزد روزانه می‌گیرند، وانت‌ها برای خودشان نیستند و سود اصلی به جیب دیگران می‌رود.

این عضو شورای شهر تبریز درخصوص نامگذاری معابر اضافه کرد: در مورد مصوبه نام‌گذاری معابر، من نه در جلسه کمیسیون حضور داشتم و نه در جلسه شورا، اما همه انتقادات تبصره این مصوبه بر من وارد شد. در این مصوبه، منظور از عدم استفاده کلمات ترکی جدید این بود که بعضی از کلمات فارسی ترجمه تحت‌اللفظی می‌شود و به عنوان واژه ترکی وارد زبان ترکی می‌شود که شورا نسبت به این قبیل واژه‌های جدید موضع‌گیری کرد.

رشیدی در پایان سخنان خود در خصوص تفکیک سازمان ورزش و تیم داری شهرداری اضافه کرد: من در شورای چهارم با تیم‌داری شهرداری مخالف بودم زیرا مستضعفین سهمی از این تیم‌داری ندارند اما الان می‌گویم بخش خصوصی وارد این تیم داری شود، وقتی چارت وجود ندارد شورا نمی‌تواند از مسیر فرمانداری سازمان ایجاد کند، شهرداری باید با وزارت کشور مکاتبه کند.

کد خبر 538840

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومي حاشیه نشینی مترو تبریز شورای شهر تبریز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضو شورای اسلامی شهر تبریز حمل و نقل و ترافیک شهری رئیس کمیسیون عمران تیم داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بازرسی با قضات دادگستری استان تهران که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تمامی ادوار قوه قضاییه بوده است، گفت: مقوله مبارزه با فساد و برخورد با مفسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه همواره مورد تاکید این قوه است.

وی با تشریح نقش مهم سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد بیان کرد: بدون شک این سازمان به عنوان یک دستگاه نظارتی عام الشمول، با دارا بودن اختیارات وسیع قانونی یک دستگاه تخصصی برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود که وظیفه سنگین و دشواری را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سازمان بازرسی نقش اساسی و کاملی را هم در صیانت و پیشگیری از آسیب دستگاه‌ها و نهاد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد و هم اینکه برای آسیب شناسی تخلفات دستگاه‌ها و مسئولان به واسطه امانتی که به آنها سپرده شده، جایگاه حایز اهمیتی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد در تمامی دوره‌ها به ویژه چند سال اخیر اظهار کرد: گزارش‌های حرفه‌ای ارسالی سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری استان تهران حاکی از آن است که امروز این سازمان مهم، به نقش نظارتی خود در راستای صیانت از نظام و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای جامه عمل پوشانده است.

وی با یادآوری دو وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: این سازمان، حسب قانون ماموریت نظارت دارد تا هم قوانین به نحو صحیح در تمامی دستگاه‌ها اجرا شود و هم حسن جریان امور نیز نظارت داشته باشد.

القاصی با تاکید بر اینکه برای تحقق این دو وظیفه مهم قوانین متعددی به عنوان ابزار در اختیار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای اثربخشی بیشتر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور نقش دادسرا و دادگاه بسیار مهم است بر همین اساس گزارشات این سازمان باید در زمان مناسب و کوتاه منتهی به احکام متقن؛ عادلانه و بازدارنده شود چراکه نتیجه آن کارآمدی نظام و صیانت از همه دستگاه‌ها را به همراه دارد.

وی هماهنگی و همکاری بین مجموعه دادگستری استان تهران و سازمان بازرسی را یک تکلیف مهم دانست و ادامه داد: معمولا گزارشات سازمان بازرسی به تمامی شعبه‌های دادگستری ارجاع نمی‌شود و در مجتمع‌های تخصصی توسط قضات توانمند و حساس به مقوله فساد رسیدگی می‌شود و طبیعی است که اگر این تعاملات همه جانبه باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران توصیه‌هایی را نیز برای نیل به اهداف مورد نظر در مقوله مبارزه با فساد و گزارش‌های سازمان بازرسی مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از گزارشات سازمان بازرسی مرتبط به مفاسد اقتصادی است که لازم است در این خصوص دو مقوله کارشناسی و حسابرسی مالی اشخاص به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

القاصی همچنین توصیه کرد که گزارشات ارسالی از سازمان بازرسی جامع، کامل، مستدل و متقن باشد به گونه‌ای که از حیث دارابودن مستندات و اتقان شبیه کیفرخواست برای دادگستری را داشته باشد.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست که نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری گزارشات ارسالی این سازمان به دادگستری استان تهران معرفی کند و گفت: به طور حتم مطالبه گری و پیگیری سازمان بازرسی از مجموعه قضایی، کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به حساسیت مجموعه قضایی استان تهران نسبت به تضییع حقوق بیت المال، برای پیگیری موضوعات و همچنین هماهنگی بیشتر با بازرسی اعلام آمادگی و اظهار کرد: در این راستا باید کارگروه مشترکی بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تشکیل تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

القاصی خواستار آسیب شناسی موضوعات در روند رسیدگی به گزارشات ارسالی و همچنین موضوعات مطرح شده سازمان بازرسی از سوی کارگروه مشترک این دو مجموعه شد. 

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست به طرح موضوعاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد