Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:57:51 GMT

فرش ایران به اکوسیستم دیجیتال پیوست

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۰۳۹۷

فرش ایران به اکوسیستم دیجیتال پیوست

 به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح‌ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش در مراسم امضای توافق‌نامه اکوسیستم دیجیتال فرش دستباف ایران، گفت: اکوسیستم دیجیتال فرش دستباف، بستر و محیطی دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های وب و موبایل است که اهالی  هنر- صنعت فرش دستباف از طریق آن می‌توانند کسب و کار خود را به صورت دیجیتال انجام دهند و به تعامل با یکدیگر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: توسعه زیرساخت دیجیتال کسب و کار‌های مرتبط با فرش دستباف از تولید و بازاریابی تا فروش بدون محدودیت جغرافیایی، برای زبان‌های مختلف را از اهداف مهم این توافق‌نامه  دانست.

بیشتر بخوانید 

فرش دستباف افشار تکاب، کلاردشت و جوشقان اصفهان ثبت جهانی شدند

رییس مرکز فرش ایران گفت: توسعه بانک محتوایی مرجع در زمینه فرش دستباف به زبان‌های مختلف و برقراری ارتباطات دوسویه دیجیتال بین بازیگران اکوسیستم فرش دستباف و توسعه ساختار تجارت الکترونیک و فروش آنلاین، از جمله دیگر اهداف این توافق‌نامه است.

رافع با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های توافق‌نامه، گسترش جامعه مخاطبین درون و برون‌مرزی است، گفت: توسعه سیستم‌های پشتیبان فروش نظیر خدمات صدور بیمه‌نامه و کارشناسی، سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیر و همچنین بهره‌گیری از ابزار‌های دیجیتال در زمینه آموزش، از موضوعات مطرح شده در توافق‌نامه است.

دست‌کم هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می‌کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد. ۲ میلیون نفر در بافت فرش به‌طور مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی آن مشغول فعالیت هستند. همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد