Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: شمار شهروندانی که هر دو دز واکسن کووید19 را در شهرستان‌های هشت‌گانه تحت‌پوشش این دانشگاه دریافت کردند از 80 درصد گذشت.

دکتر فرشید فریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع بیش از 92 درصد از جمعیت بالای 12 سال مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز نخست واکسن خود را دریافت کردند که رقم قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 6 شهرستان از هشت شهرستان استان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند ادامه داد: تاکنون افزون بر ۶۲۴ هزار دز واکسن در منطقه تحت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون کرونای ۸۰ درصد از سمنانی‌ها تکمیل شد، اضافه کرد: خوشبختانه روند رو به رشد تزریق واکسن در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنان ادامه دارد و افراد باقیمانده می‌توانند با مراجعه به مراکز تعبیه شده واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر فریور با اشاره به روند رو به افزایش تزریق واکسن دز سوم در این استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با گذشت زمان سطح ایمنی بدن در افراد و خصوصا افراد مسن‌تر کاهش می‌یابد دز سوم واکسن کووید-۱۹ باید تزریق شود.

این پزشک درخواست کرد: شهروندانی که چهار ماه از تزریق واکسن‌های سینوفارم، برکت، بهارات و ۶ ماه از اسپوتنیک، استرازنکا گذشته برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی از افراد واجد شرایط و خصوصا افراد بالای 60 سال خواست حتما با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دز سوم واکسن خود را تزریق کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحت پوشش دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار