Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید نظری صبح امروز  در جلسه نهضت سبز استان در استانداری چهارمحال و بختیاری که به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی در پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شد با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ درختکاری و جنگل‌کاری، حفظ و حراست از منابع طبیعی، گفت: اجرای پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس نیازمند همکاری همه گروه‌‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه جنگل‌کاری و مرتع‌داری باید از ظرفیت مرتعداران و جوامع محلی و بهره‌برداران استفاده کرد.

وی به خشکسالی و کاهش بارش در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها یکی از مهمترین اقدامات در حوزه آبخیزداری است.

به گفته وی، بارش‌های خوبی در ۲سال گذشته در استان نداشتیم و میانگین بارش هم‌اکنون در استان ۶۸ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد و بلند مدت ۲۳ درصد کاهش داشته است و اقدامات آبخیزداری اعم از بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیک در کاهش اثرات مخرب خشکسالی بسیار تاثیرگذار است.

هومان خاکپور در ادامه این جلسه گفت: هدف از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس توجه به اهمیت و نقش جنگل‌های زاگرس در امنیت زیستی کشور و نهادینه شدن نقش و مشارکت اقشار مختلف مردم در حفاظت و احیای رویشگاه‌های جنگلی است و این پویش در همه مناطق استان اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی پویش مردمی بذرکاری افزود: در استان به منظور توسعه فرهنگ جنگل‌کاری طرح‌های مختلف از جمله طرح هر مدرسه یک نهالستان و یک ساعت با محیط‌بان در مدارس در دست اجراست.

به گفته وی، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان از استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد تا ارتباط کودکان با نهال و بذر توسعه یابد.

خاکپور به مشکلات جنگل‌های حوزه زاگرس از جمله بهره‌برداری غیر اصولی، خشکسالی، آفت و بیماری اشاره کرد و افزود: هم اکنون وضعیت جنگل‌های حوزه زاگرس خوب نیست و توسعه پویش‌های مختلف درختکاری در توسعه و احیای این جنگل‌ها اثرگذار است.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگل های زاگرس خشکسالی معاون امور عمرانی استانداری مجید نظری جنگل های زاگرس احیای جنگل ها پویش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد

اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

وی با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال