Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سفیر اتریش در ایران گفت: خراسان رضوی اولین استانی است که به آن سفر کرده‌ام و گردشگری قطعا نقطه آغاز تعاملات همکاری ایران و اتریش خواهد بود.

ولف دیتریش‌هایم در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: این فرصت را داشتم با مسئولان و دست‌اندرکاران اصلی حوزه گردشگری استان خراسان رضوی جلسه مبسوط و کاملی داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتریش در حوزه توسعه گردشگری و آموزش گردشگری تجربه‌های راهبردی دارد که دوست داریم در صورت تمایل دوستان و شرکای ایرانی این دستاورد و تجارب را به اشتراک بگذاریم.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: در جلسه برگزار شده پیرامون طرحی مشترک صحبت شد که اوایل سال آینده مراسمی برای این طرح مشترک برگزار خواهد شد. همچنین در قالب همکاری‌های مشترک ابعاد تاریخی و فرهنگی شکل خواهد گرفت و در کنار آن حوزه‌های اقتصادی نیز پوشش داده خواهد شد.

ولف دیتریش‌هایم تصریح کرد: با ظرفیت‌ها و تجاربی که اتریش دارد امیدواریم همکاری‌هایی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به روایت بخش‌هایی از شاهنامه که توسط استاد نقالی صادق‌زاده اجرا شد نیز اظهار کرد: انرژی، قدرت و نیرویی که در این اثر ادبی بزرگ است به بهترین شکل، به نمایش گذاشته شد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سفیر اتریش در ایران گفت: به عقیده من این نوع معرفی از این اثر ادبی فاخر و بزرگ، برای شنونده جوان مورد اقبال و استقبال باشد، این نوع معرفی خود نوعی نمایش تئاتر بود.

گفتنی است که سفیر اتریش در ایران روز گذشته در سفر خود به مشهد از آرامگاه فردوسی بازدید به عمل آورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی سفیر اتریش در ایران گردشگري ايران اتريش سفیر اتریش در ایران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد