Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه  جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی روز سه شنبه مورخ ۹ آذرماه با حضور روسا، مستشاران و اعضای شعب حقوقی دیوان عالی کشور و شعبه ششم دادگاه خصوصی اختلاف بین شعبه عمومی حقوقی شهرستان بروجرد تشکیل شد.

موضوع بحث این بود که در حوادث رانندگی چنانچه راننده فوت کند و گواهینامه مرتبط نداشته باشد آیا مشمول موضوع بند ب ماده ۱۱۵ قانون برنامه پنج ساله توسعه می‌شود یا خیر که در نهایت پس از بحث و تبادل نظر سرانجام رای اکثریت بر تایید رای شعبه ششم دادگاه عمومی-حقوقی بروجرد (مبنی بر رد دعوی خواهان از حیث مطالبه دیه از شرکت بیمه) تعلق گرفت با این وصف، راننده‌ای که گواهینامه مرتبط رانندگی ندارد از شمول بند ب ماده ۱۱۵ قانون مذکور خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس بند ب ماده ۱۱۵ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلف است نسبت به بیمه شخص ثالث در مورد راننده همچون سرنشین بیمه شخص ثالث را اعمال نماید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان عالی کشور قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه قرار دادن خودرو در اختیار نوجوانان فاقد گواهینامه جرم محسوب می‌شود گفت: بی توجهی به جلو راننده خودروی سواری و نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی، قاتل جان عابر پیاده ۷۵ ساله شد. 
وی با اشاره به اینکه راننده پراید ۱۱۱ دختری ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بوده است بیان کرد: نداشتن توجه به جلوی راننده، نداشتن تسلط کافی بر خودرو و برخورد شدید با عابر پیاده منجر به فوت خانم ۷۵ ساله شد. 
سرهنگ طالبی گفت: بی توجهی به جلو در رانندگی عامل اصلی تصادفات است که باعث می‌شود که حواس راننده از رانندگی پرت شود.

دیگر خبرها

  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود