Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@06:54:45 GMT

نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۰۹۲۲

کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

جلیل عدنان رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق تصریح کرد: شکایت‌ها منجر به تغییر ۵ کرسی در استان‌های بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق با بیان اینکه شمار افراد واجد شرایط برای رای دادن ۲۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۶۸ نفر بوده است، گفت: تعداد رای‌دهندگان ۹ میلیون نفر یعنی ۴۴ درصد از مجموع افراد واجد شرایط بوده است.

وی با بیان اینکه هیات قضایی به همه شکایت‌ها رسیدگی کرد، گفت: ما به تعهد قانونی خود در رسیدگی به شکایت‌ها و اعلام نتایج انتخابات عمل کردیم.

رئیس این کمیساریا در ادامه اسامی نامزد‌های پیروز انتخابات در همه استان‌های عراق و آرای به دست آمده این افراد را که بر روی سایت کمیساریای عالی انتخابات عراق قرار داده شده است را اعلام کرد.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی که در دهم اکتبر گذشته برگزار شد طبق اعلام امروز رئیس کمیساریای عالی انتخابات به این شکل است که جریان صدر با ۷۳ کرسی در صدر قرار دارد.

ائتلاف «تقدم» (بزرگترین ائتلاف اهل سنت به رهبری محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر و سلیم الجبوری) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی با ۳۱ کرسی در رتبه چهارم، ائتلاف کردستان ۱۷ کرسی، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی، و ائتلاف عزم به رهبری خمیس خنجر با ۱۴ کرسی، نسل نو به رهبری شاسوار عبدالواحد با ۹ کرسی، جنبش امتداد به ریاست علاء الرکابی با ۹ کرسی، اشراقه کانون ۶ کرسی، تصمیم با ۵ کرسی، العقد الوطنی به ریاست فالح الفیاض با ۴ کرسی، جنبش بابلیون ۴ کرسی، ائتلاف نیرو‌های دولت ملی با ۴ کرسی، جنبش حسم ۳ کرسی، ائتلاف جماهیرنا هویتنا ۳ کرسی و جبهه ترکمن عراق با یک کرسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در رتبه بعدی قرار دارند.

مستقلین ۴۳ کرسی در این انتخابات به دست آوردند که شامل ۵ زن و ۳۸ مرد هستند. برچسب ها: نتایج انتخابات عراق ، انتخابات پارلمانی عراق ، نتایج نهایی انتخابات ، جلیل عدنان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نتایج انتخابات عراق انتخابات پارلمانی عراق نتایج نهایی انتخابات کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات انتخابات پارلمانی کرسی در رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا  به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.
سعید ضیایی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند افزود: دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوارم که در مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

آقای ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

وی درباره صحت انتخابات نیز گفت: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟