Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های ائتلاف سعودی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و برخی دیگر از مناطق پایتخت یمن را بمباران کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ائتلاف سعودی بامداد امروز 3 بار فرودگاه بین المللی صنعاء و همچنین منطقه 21 سپتامبر را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.
هنوز هیچ گونه گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از وقوع این حمله منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده های ائتلاف سعودی دو روز پیش هم 3 بار فرودگاه صنعاء را هدف قرار داد.

فرار ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی به مناطق دولت صنعاء
ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی برای نجات از مشکلات اقتصادی به مناطق تحت تسلط دولت نجات ملی یمن پناه می‌آورند.
با افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش ارزش لیر یمن در مناطق تحت کنترل دولت منصور هادی، برخی از ساکنان این مناطق، رهسپار استان‌های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شده‌اند.
وبگاه الخبر الیمنی در این خصوص نوشت که روز گذشته (دوشنبه) صدها تن از ساکنان استان «عدن» در جنوب یمن به شهرهای «إب» و «صنعاء» رفته‌اند. کسانی که از عهده هزینه‌های بالای زندگی بر نمی‌آیند، به طوریکه که قیمت یک کیسه گندم به 50 هزار ریال رسیده و یک کنسور لوبیا 1200 ریال شده است. بلیط اتوبوس نیز به 800 ریال رسیده است.
به نوشته این وبسایت قیمت دلار به شکل «ترسناکی» در روزهای گذشته افزایش یافته و هر دلار به ارزش 1600 ریال یمنی معامله می‌شود. طبق گزارش بانک جهانی شهروندان یمنی مجبور شده‌اند از بسیاری نیازهای اساسی خود صرف نظر کنند.
این در حالی است که قیمت ریال در مناطق تحت کنترل دولت صنعاء 600 ریال است و مواد غذایی به همان قیمت گذشته معامله می‌شود.
در این راستا جنبش «جوانان عدن» و فعالان جنوب یمن خواستار کناره‌گیری منصور هادی و خروج ائتلاف سعودی از یمن شده‌اند.
در مقابل اما منصورهادی شب گذشته مسئولیت مشکلات اقتصادی دولت متبوع خود را به گردن «حوثی‌ها» انداخت و گفت که آن‌ها علیه دولت او جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند! این ادعا در حالی است که دولت صنعاء در هفت سال گذشته در محاصره همه جانبه به سر می‌برد و منصور هادی و دولت همسو با وی که در ریاض مستقر است، همواره از کمک‌های اقتصادی کشورهای خارجی بهره‌مند بوده است.

جنبش یمنی از آغاز اعتراض‌ تا برکناری دولت هادی خبر داد
با فروپاشی اقتصادی در عدن و دیگر مناطق تحت تسلط دولت مستعفی یمن، یک جنبش یمنی از آغاز اعتراض تا زمان ساقط کردن این دولت خبر داد.
خشم مردمی در عدن در جنوب یمن علیه دولت مستعفی و فراریِ مقیم در ریاض، به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و ائتلاف سعودی-اماراتی بالا گرفته است و مردم به واقعیت فاجعه‌بار کنونی در نتیجه ادامه سقوط ارزش ریال یمن در برابر دلار در این مناطق اعتراض دارند.
بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، در همین ارتباط جنبش «شباب عدن» در بیانیه‌ای از تشدید «تنش‌های انقلابی» علیه دولت هادی تا ساقط کردن این دولت و تمام طرف‌های دخیل در وضعیت امروز، اخراج نیروهای ائتلاف و پایان دادن به هیمنه آن بر تمام تأسیسات حیاتی خبر داد.
این جنبش در ادامه به طرف‌های سیاسی درباره بهره‌برداری از این تحرکات مردمی هشدار داد و افزود، تنش‌ها ادامه خواهد داشت و به اموال عمومی و خصوصی آسیبی وارد نخواهد شد.
جنبش جوانان عدن در ادامه تمامی اتحادیه‌های کارگری خواست مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و حامی تحرکات در محکومیت وضعیت بد معیشتی حاضر باشند.
جنبش‌های مردمی و اتحادیه‌ها پیش‌تر خواستار نافرمانی مدنی و برگزاری اعتراض در محکومیت فروپاشی اقتصادی در عدن و دیگر مناطق تحت تسلط دول مستعفی شده بودند.
چندی پیش، نهاد موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تأکید کرد که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی»، نمی‌تواند کمترین خدمات را برای استانهای جنوبی فراهم کند.
این شورا با انتشار بیانیه‌ای گفت که دولت مستعفی «در بازگشت دولت به عدن جدی نیست» و حاضر نیست «توافق ریاض» را اجرایی کند.

آمریکا جنگ علیه یمن را هدایت می کند
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد رویکرد خصمانه آمریکا و همچنین سکوت بین المللی را در قبال ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت در یمن محکوم می‌کنیم.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه 14 شهرستان استان مأرب از مجموع 16 شهرستان در کنترل نیرو‌های مشترک یمنی است، تأکید کرد آمریکا جنگ تبلیغاتی و گمراه کننده علیه یمن را هدایت می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط در پیامی تصویری به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد استقلال یمن گفت: مناسبت ملی و باشکوهِ اخراج آخرین نظامی ارتش استعمارگر انگلیس از عدن را به ملت عزیز یمن، سید عبدالملک بدرالدین، اعضای شورای عالی سیاسی، برادران عزیر در دولت نجات ملی و همه علما، مشایخ، شخصیت‌های برجسته کشور، عموم نخبگان و مردان و زنان شریف در داخل و خارج جمهوری یمن صمیمانه تبریک می‌گوییم.
وی در ادامه افزود: این مناسبت عظیم در حالی فرا می‌رسد که کشور ما برای هفتمین سال متوالی در معرض تجاوزی منفور قرار گرفته است که عوامل آن، دشمنان 30 نوامبر (سالگرد استقلال یمن و اخراج نظامیان انگلیس) هستند. این مسئله ما را در قبال این روز تاریخی و متمایز با مسئولیت‌های سنگینی مواجه می‌کند. در این روز ما شاهد جشن ملت عظیم یمن برای مبارزاتی هستیم که در سال 1967 منجر به آزادی و استقلال آن‌ها شد. از آن سال به بعد، روز 30 نوامبر به روز عید استقلال و شادمانی یمن تبدیل شد. اما متأسفانه دشمنان این روز با کینه توزی، توطئه و طمع ورزی‌های مشکوک بار دیگر بازگشته اند تا شادمانی و سرور عدن را به یغما ببرند. این بازگشت شوم اشغالگران خارجی، بیانگر ضربه خائنانه‌ای است که مزدوران دست نشانده و بی ارزش، به تاریخ مبارزاتی آبا و اجداد یمن وارد کردند. آتش بازی‌ها و خواندن سرود‌های ملی، قصیده‌ها و خطبه‌ها ابزار خوبی برای بیان موضع مردم یمن در قبال این روز بزرگ نیست و تنها این اقدامات ظاهری اگر با جهاد و حضور در جبهه‌ها همراهی نشود، برای محقق ساختن مطالبات و اهداف 30 نوامبر کافی نیست.
وی افزود:‌ای برادران و خواهران، بیان احساس و موضع واقعی در قبال این عید ملی و تاریخی، فقط در استقامت، صبر، عزت نفس و بخشش ملت یمن و قهرمانی‌ها و فداکاری‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در چارچوب طرح ملی، قرآنی و آزادی خواهانه انقلاب باشکوه 21 سپتامبر نمود پیدا می‌کند. جبهه‌های مقابله با این تجاوزگری در همه عرصه ها، تنها راه برای متصل کردن اجداد به نسل‌های آینده و همان چیزی است که حیثیت را به 14 اکتبر و 30 نوامبر باز می‌گرداند.
مهدی المشاط همچنین افزود: بدون شک اتخاذ موضع ملی مقابله با تجاوزگری و اشغالگری بیگانگان، انسجام همیشگی ما را با دستاورد‌ها و اهداف این روز بزرگ و هویت، ارزش ها، اخلاق، وجدان و مسئولیت‌های ما در قبال سرزمین، ملت و تاریخ رقم می‌زند و این، بدون تردید اوج شرافت، افتخار و مباهات را برای ما به ارمغان می‌آورد. ما با این موضع گیری‌های شرافتمندانه در موقعیتی قرار می‌گیریم که سختی‌ها و رنج‌ها را تسهیل می‌کند و توفیق و هدایت خداوند برای ایستادن در جایگاه حق، همیشه نعمتی از سوی خداوند است که باید با استقامت، پایمردی و تلاش‌های بیشتر از آن قدردانی کنیم تا قبل از هر چیز رضایت خداوند را کسب کنیم و آینده‌ای با عزت را برای کشور و ملت خود رقم بزنیم و این کاملا بر خلاف مسیر کسانی است که خود را به شیطان فروختند و در جبهه باطل و تجاوز و محاصره علیه کشور و ملت خود ایستادند و تفنگ‌های آن‌ها در کنار تفنگ‌های متجاوزان و اشغالگران بیگانه ایستاد و بدین وسیله مورد خشم و ناخشنودی خداوند قرار گرفتند و ننگ، شرمساری، ذلت و پستی را برای خود خریدند و اعتماد و احترام را حتی نزد اولاد و زنان خود از دست دادند. همین ذلت و خواری آنان را بس که امروز نمی‌توانند با شما در این مراسم شرکت کنند.
المشاط گفت:‌ای ملت با عزت یمن، روز 30 نوامبر نشانه تمایز بین ما و دشمنان ما است. شکوه و عظمت از آن کسی است که در کنار ملت و وطن خود از حق جانبداری می‌کند و ذلت و شرمساری از آن کسی است که به وطن و ملت خیانت می‌کند. همگان در این روز باید اندکی درنگ کنند و تصاویر اشغالگران انگلیسی را به یاد بیاورند که با ذلت و دستان لرزان از یمن خارج شدند و در کنار آنها، مزدوران و دست نشانده هایشان قرار داشتند که از سروران خود طلب کمک کرده و به آن‌ها متوسل می‌شدند، ولی این کار‌ها هیچ فایده‌ای برای مزدوران نداشت و جایی برای آن‌ها در هواپیما‌های تخلیه و کشتی‌ها فرار فراهم نشد. در همان لحظه، تصاویر آزادگان و انقلابیون خودنمایی می‌کند که پس گرفتنِ آزادی و استقلال کشور خود را جشن می‌گیرند. سنت‌های انسانی تاریخ در هر زمان و مکانی این گونه بوده است.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تصریح کرد: مهم است در این مناسبت به کشور و ملت خود افتخار کنیم، به هویت و تاریخ خود چنگ بزنیم و در عمق جان خود فرهنگ حاکمیت و استقلال را پرورش دهیم و آن را به عمل، امیدواری، رفتار و رویکرد تبدیل کنیم. از آگاهی عظیم و غرورآفرین ملت یمن در جای جای وطن قدردانی کنم. این برای من افتخار بزرگی است که امروز در حالی با شما سخن می‌گویم که صنعا روزانه و هفتگی پذیرای صد‌ها نفر از برادران و فرزندان مان است که مواضع خود را تصحیح کردند و تفنگ‌های خود را به سوی هدف‌های صحیح نشانه گرفتند و در کنار وطن، ملت و پایتخت خود ایستادند. به علاوه، از داخل اردوگاه‌های خود مزدوران نیز نشانه‌ها و مژده‌هایی می‌رسد که باعث خوش بینی است و بر یقین ما می‌افزاید که یمن همیشه آزاده و سرافراز خواهد ماند و اراده خداوند در این مسیر اراده بیگانگان فائق می‌آید.
مهدی المشاط در ادامه سخنانش بر موارد زیر تأکید کرد: همزمان با این مناسبت، پیروزی‌های بسیاری برای قهرمانان و دلاوران نیرو‌های مسلح و امنیتی یمن محقق شده است. این پیروزی‌ها و مواضع شرافتمندانه را به ملت مظلوم یمن تبریک می‌گوییم و به همه نیرو‌های ارتش و کمیته‌ها و داوطلبان مردمی درود می‌فرستیم و از همگان می‌خواهیم انسجام، همبستگی و همکاری بیشتر داشته باشند، از جبهه‌ها پشتیبانی و دستاورد‌ها را حفظ کنند، راه را به سوی سازش داخلی بگشایند، از کسانی که به آغوش وطن باز می‌گردند استقبال کنند، برای اعاده حیثیتِ برادری داخلی تلاش کنند، تسامح و همزیستی بیشتری از خود نشان دهند، همه عوامل نفرت پراکنی و اختلاف را از خود دور کنند، برای مقابله با چالش‌های مختلف به صف باشند، تشدید تنش را با تشدید تنش پاسخ دهند، و به مبارزه و جهاد با حداکثر سرعت تا آزادسازی کامل و فراگیر سرزمین خود ادامه دهند.
وی سپس افزود: اخیرا حملات گمراه کننده خصمانه علیه ما افزایش یافته است که هدف آن، خدشه دار کردن موضع ما در قبال صلح است. این حملات از سوی واشنگتن هدایت می‌شود و در آن انگلیس، فرانسه و کشور‌های دیگر مشارکت می‌کنند. هدف آن‌ها از این حملات، گمراه کردن افکار عمومی غربی و جهانی و سرپوش گذاشتن بر مواضع واقعی آن‌ها و کارشکنی در مسیر صلح است.
وی همچنین تصریح کرد: دشمنان از نبرد در دروازه‌های مأرب به عنوان بهانه‌ای برای دروغ پردازی‌های خود استفاده می‌کنند و نگرانی کشور‌های همسایه متجاوز یمن را برای سوق دادن آن‌ها به سوی طولانی کردن جنگ تشدید می‌کنند. ما تأکید می‌کنیم شایعات رسانه‌ای و سیاسی این کشور‌ها صحت ندارد. یادآوری می‌کنیم ما از همان ابتدای جنگ تمایل داشتیم مأرب به دور از درگیری‌ها باقی بماند و طرح‌ها و امتیازات زیادی را برای تحقق این هدف پیشنهاد دادیم و آخرین مورد آن، طرح سید عبدالملک بود که آن را از طریق برادران مان در عمان به ائتلاف متجاوز ارائه کردیم. ولی آن‌ها همه تلاش‌های ما را برای ارائه راه کار‌های صلح جویانه رد کردند و از مأرب به عنوان پایگاه نظامی برای نیرو‌های بیگانه، لانه‌ای برای سازمان‌های تاریک اندیش و نقطه آغازی برای علمیات نظامی و امنیتی استفاده کردند. این در حالی است که سازمان‌های تروریستی و مجرم، اهالی مأرب را مورد ظلم وستم قرار دادند و ثروت‌های ملت را به غارت بردند. تا جایی که این استان به منبعی برای تهدید امنیت و منافع همه ملت یمن تبدیل شد. از این رو تحرک ما به سوی مأرب، اقدامی یکجانبه و با هدف چالش آفرینی و قدرت نمایی نبود، بلکه ضرورتی ملی، امنیتی و انسانی بود.
المشاط گفت: ما به همه جهان تأکید می‌کنیم 14 شهرستان مأرب عملا به آغوش وطن بازگشته و فقط دو شهرستان باقی مانده است. ما تأکید می‌کنیم هراس افکنی‌ها درباره ورود به مأرب هیچ اصل و اساسی ندارد و برعکس، ما ورود به مأرب را گامی مثبت می‌دانیم که به نفع صلح و امنیت یمن و کل منطقه است. ما آمادگی خود را برای توقف علمیات نظامی دفاعی به محض توقف تجاوز و لغو محاصره و پایبندی عملی به پایان اشغالگری و بر طرف کردن پیامد‌های جنگ اعلام می‌کنیم.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان افزود: ما رویکرد خصمانه آمریکا و همچنین سکوت بین المللی را در قبال ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت در یمن محکوم می‌کنیم. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم سیاست‌های خصمانه خود را در قبال صنعا تغییر دهد و رویکرد‌های خصمانه اش را متوقف کند چرا که این رویکرد‌ها با اعتماد سازی و مستلزمات راه حل‌های سیاسی مغایرت دارد و به هیچ عنوان به تحقق صلح کمک نمی‌کند. به همه جهان و همسایگان متجاوز توصیه می‌کنیم که واقع بینی و تجدیدنظر بیشتری داشته و مراقب عواقب تشدید تنش‌ها و خطرات محاسبات و تصورات اشتباه در قبال صنعا باشند و تلاش کنند نیت‌ها و مقاصد خیر و مواضع برحق و دیددگاه‌های موضوعی و منصفانه را به دقت گوش دهند، چرا که این مواضع صلح را محقق می‌سازد و منافع مشروع همگان را تضمین می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن مناطق تحت کنترل دولت شورای عالی سیاسی یمن ائتلاف سعودی دولت مستعفی بین المللی منصور هادی دولت هادی 30 نوامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که دولت آمریکا به رهبری بایدن، شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: دولت آمریکا به رهبری بایدن، حقوق فردی و حق آزادی بیان را نقض و دانشجویان و اعضای هیأت علمی را به دلیل مخالفت با نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم نئونازی صهیونیستی، بازداشت می‌کند.

وی افزود که دولت بایدن در جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین شریک است. بایدن نمی‌خواهد بپذیرد با افکار عمومی آمریکایی مواجه است که ماهیت رژیم نئونازی صهیونیستی را کشف و از ارزش‌های انسانی حمایت کرده و در طرف درست تاریخ ایستاده‌است.

الرشق تصریح کرد: دانشجویان امروز رهبران آینده هستند و سرکوب آن‌ها به این معناست که دولت بایدن دیر یا زود تاوان سنگینی به خاطر آن در انتخابات خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه