Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» در بازدید از بخش اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش همکاران در این بخش اقدامات خوب و مؤثری در راستای کاهش موجودی، ابلاغ الکترونیک و رسیدگی به مشکلات مراجعین انجام شده که حائز اهمیت و توجه ویژه است.

وی یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه همواره در رتبه اول کشوری قرار داشته است ضمن اینکه در همین مدت میزان ابلاغ الکترونیک ۱۰۰ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی زاده از دیگر اقدامات مؤثر و مورد توجه را میزان کاهش پرونده های موجود در اجرای احکام مدنی دانست و خاطرنشان ساخت: در ۶ ماهه اول سال گذشته موجودی پرونده ها در اجرای احکام مدنی مرکز استان حدود ۲۰ هزار فقره بوده است که این میزان در مدت مشابه سال جاری به حدود ۱۲ هزار فقره رسیده که این مهم با توجه به خروجی ۴۰ هزار فقره از این پرونده ها به دست آمده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: تنها در مهرماه سال جاری حدود ۲هزار و ۴۰۰ فقره از مجموع پرونده های اجرای مدنی کاهش پیدا کرده و این در حالی است که با افزایش ورودی مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: در سایر حوزه های قضائی استان موجودی و ورودی حدود ۱۷ هزار فقره بوده که این میزان اکنون به حدود ۱۱ هزار فقره کاهش پیدا کرده است و این مهم در حالی بدست آمده که حدود ۲۳ هزار پرونده مختومه شده است.

توسلی زاده یکی از عوامل بسیار مهم در کسب این توفیق را استفاده از فناوری های نوین دانست و گفت: ایجاد سامانه نوبت دهی که کرمانشاه از جمله استان های پیشرو در راه اندازی این سیستم محسوب می‌شود در پیشبرد اهداف و رسیدن به موفقیت ها بسیار مهم بوده است.

ایجاد شعبه سازشی باعث مختومه شدن بسیاری پرونده‌ها شده است

معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی هم در این بازدید اظهار داشت: ایجاد شعبه سازشی شورای حل اختلاف مستقر در اجرای احکام مدنی، دعوت از محکوم له و محکوم علیه برای حل اختلاف و کمک از خیرین برای پرداخت برخی دیون توانسته است به ختم بسیاری از پرونده ها کمک شایانی کند.

«یوسف جلیلیان» افزود: پیگیری مسائل مربوط به دستورات رئیس کل دادگستری در خلال ملاقاتهای مردمی و اعلام نتیجه اقدامات صورت گرفته از دیگر علل کاهش پرونده های اجرای احکام بوده است.

وی تصریح کرد: تمامی کارکنان اجرای احکام مدنی در شعب اجرای احکام در حل و فصل دعاوی و رفع موانع موجود همواره تلاش می کنند که این زحمات نیز جای تقدیر دارد.

سرپرست اجرای احکام مدنی خاطرنشان ساخت: بنده و تمامی همکاران قضائی اجرای احکام روزانه به صورت الکترونیک با زندانیان ملاقات انجام می دهیم و این مهم توانسته است در کاهش و ختم پرونده ها تاثیر خوبی داشته باشد.

وی در پایان گفت: بخش اجرای احکام مدنی دادگستری استان کرمانشاه از جمله واحدهای موفق در طول ۱۵ ماه گذشته بوده است که توانسته با ابلاغ الکترونیک ۱۰۰ درصدی همواره در رتبه اول کشوری قرار داشته است و تلاش می کنیم این رویه ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه دادگستری کل استان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه دادگستری کل استان کرمانشاه دادگستری کرمانشاه اجرای احکام مدنی پرونده ها هزار فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر شنبه در جلسه با شورای معاونین، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسؤولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواستهای حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

کد خبر 6089790

دیگر خبرها

  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا