Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع سویه اومیکرون کرونا، چشم انداز پایان این همه گیری را روشن‌تر کرده است. خبرگزاری میزان – سویه «اومیکرون» ویروس کرونا می‌تواند نحوه پایان همه گیری کرونا را تغییر دهد.   به گزارش پایگاه «دیزرت»، «اومیکرون»، با نام علمی «B.۱.۱.۵۲۹» دارای دستکم ۵۰ جهش است که به این ویروس اجازه فرار از واکسن‌ها را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با وجود این، هنوز داده‌ها درباره این سویه اندک است و نمی‌توان با قطعیت در مورد مسری بودن، قابلیت انتقال و مخاطرات «اومیکرون» با قطعیت اظهارنظر کرد.   همزمان با شیوع گسترده سویه جدید کرونا در جهان، دو سناریو در مورد پایان این بیماری جدی‌تر از همیشه مطرح می‌شوند.   اگرچه کارشناسان از شیوع «اومیکرون» به عنوان رسیدن ویروس کرونا به مرحله‌ای جدید و ایمن در برابر واکسن و نشانه‌ای دال بر تمام نشدن همه گیری کرونا یاد می‌کنند، اما سناریوی دوم، نظر دیگری را مطرح می‌کند.   براساس این سناریو، انتظار کارشناسان درباره بروز سویه‌ای از کرونا که عفونی‌تر و مسری تر، اما کم خطر‌تر تحقق سافته است؛ به این معنا که سرعت شیوع بیماری افزایش می‌یابد، اما پیامد‌های شدید کم‌تر می‌شود.   این سناریو براساس تئوری قرار دارد که می‌گوید، اگر سویه‌ای با شدت کمتر بیماری غالب شود، افراد بیشتری مبتلا می‌شوند، اما شدت بیماری به مرور کم می‌شود.   در واقع، ویروس در حالی که یک مشکل است، بخشی از راه حل نیز محسوب می‌شود؛ زیرا بهبود فرد مبتلا به کرونای خفیف، نسبت به واکسن‌های فعلی مصونیت بیشتری در برابر ابتلا در آینده دارد. بیشتر بخوانید: گسترش شیوع شدید سویه اومیکرون هشدار جهانی درباره شیوع سریع سویه اومیکرون کرونا این نشانه این است که شیوع «کووید -۱۹» در آینده فشار کمتری بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستانی وارد می‌کند و اساسا جهان را تبدیل به جایی می‌کند که باید با این ویروس زندگی کنیم.
انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه غزه تنها نیست، گفت: قلب سیاسی آمریکا نمی‌تواند با آرامش بتپد و حجت‌های قوی برای آن است که نشان دهیم به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در مراسم چهلم سردار محمدرضا زاهدی اظهار کرد: ما چهره در حال احتضار موجودیت مصنوعی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم و در این مسیر عملیات طوفان‌الاقصی یک شکست اطلاعاتی کامل بر پیکره اطلاعاتی‌ترین رژیم جهان بود و قدرت و عظمت را در مقاومتی بی‌پایان نشان داد.

وی افزود: وعده صادق نشان داد که پرتراکم‌ترین منطقه پدافندی جهان تا آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی دولت‌های عرب که سرزمینشان را مبدا عملیات آن‌ها قرار داده‌اند، چگونه در برابر هجوم محدود و بدون غافلگیری، قابل نفوذ و شکست‌پذیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه غزه تنها نیست، گفت: قلب سیاسی آمریکا نمی‌تواند با آرامش بتپد و حجت‌های قوی برای آن است که نشان دهیم به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751400

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما