Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@09:05:34 GMT

ویروس کرونا چگونه جهش پیدا کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۱۵۳۶

مقامات سازمان جهانی بهداشت به تشریح ظهور سویه‌های جدید کووید ۱۹ پرداختند. ناطقان: به نقل از ان بی سی نیوز، شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون باعث بروز واهمه در میان کشور‌های مختلف شده است به طوری که از همان ابتدا بسیاری از کشور‌ها مرز‌های خود را به روی کشور‌های حوزه جنوب آفریقا بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان جهانی بهداشتی روز جمعه اعلام کرد سویه جدید کرونا نسبت به سایر سویه‌ها قابلیت سرایت بیشتری دارد. امیکرون هم اینک به طور گسترده در تمامی مناطق آفریقای جنوبی در حال گسترش است. اما ویروس کرونا چگونه شاهد جهش بود؟

متخصصان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند تمامی ویروس‌ها از جمله کووید ۱۹ به مرور زمان تکامل یافته و جهش می‌کنند. همزمان با آنکه ویروس اقدام به تکثیر می‌کند، به طور طبیعی تغییراتی در آن ایجاد می‌شود که ما در اصطلاح به آن جهش می‌گوییم.

برخی موضوعات بر جهش ویروس تاثیر می‌گذارد. برای مثال، میزان شدت انتشار ویروس در میان مردم بر این امر دخیل است به طوری که هر چه قدر ویروس در جامعه بیشتر انتقال یابد، خطر بروز جهش در آن افزایش می‌یابد.

برخی از این جهش‌ها تاثیر اندکی بر شدت مسری بودن و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس دارد. با این حال، برخی جهش‌ها می‌تواند شدت مرگبار بودن ویروس را افزایش دهد. به طور معمول سازمان جهانی بهداشت تحت شرایط خاص یک سویه جهش یافته را مایه نگرانی خوانده و نسبت به آن هشدار می‌دهد. این امر به موارد ذیل بستگی دارد:

۱- جهش باعث مسری شدن ویروس شود.
۲- جهش باعث افزایش شدت مرگبار شدن ویروس شود.
۳- جهش باعث مقاومت سویه جدید در برابر واکسن‌های موجود شود.

گرچه هنوز اطلاعات تکمیلی درباره سویه امیکرون ارائه نشده اما سازمان جهانی بهداشت این سویه را در رده بسیار مسری طبقه بندی کرده است. متخصصان می‌گویند این سویه توانایی انتقال به اندازه سویه دلتا را داراست. همچنین جهش‌های رخ داده در بخش شاخک پروتئینی ویروس که ۳۲ جهش است، می‌تواند خطر مقاومت این سویه را در برابر واکسن به همراه داشته باشد.

مقامات بهداشت جهانی تاکید دارند کشور‌ها باید نسبت به این سویه هوشیاری لازم را داشته باشند. انتظار می‌رود اطلاعات تکمیلی درباره امیکرون و میزان تاثیرگذاری واکسن‌های موجود بر روی آن تا دو هفته دیگر منتشر شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ویروس کرونا ، جهش ، سویه های جدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش سویه های جدید سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد چرا که سازمان لیگ اصلا در این زمینه رفتاری  محکم از خود نشان نداده و به نظر خون یکسری از مربیان از بقیه که اجرای قانون می کنند رنگین تر است!

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!