Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را که از سوی کمیساریای انتخابات عراق اعلام گردید، قبول ندارد.

این کمیته در بیانیه ای افزود: ما با نتایج انتخابات کاملاً مخالفیم چرا که واضح و روشن است و هیچ تردیدی نیست که کمیساریای انتخابات برخلاف خواست مردم عراق، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه ادامه داد: ما تاکید می کنیم که کمیساریای انتخابات و مراجع قضایی با پرونده اعتراضات به صورت جدی و طبق چارچوب های قانونی معمول برخورد نکردند. ادله ارائه شده از سوی گروه های سیاسی که اشتباهات کمیساریا را ثابت می کند برای شمارش دستی جامع آرا یا دست کم ایجاد تغییرات واضح در نتایج رای گیری کافی بوده است.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق افزود: اشتباهات کمیساریا و تناقض در اظهارات و برگزاری رای گیری، تردیدها درباره موضوعات مختلف از جمله رای های باطله، مطابقت اثر انگشت و همچنین ملاحظات ناظران داخلی و بین المللی را ثابت می کند.

این کمیته گفت: مهمترین دلیل گزینشی بودن هیات قضایی انتخابات پذیرش شمار مشخصی از اعتراضات است در حالی که تمام اعتراضات طبق مقررات بوده است. لذا این تردید ایجاد می شود که این نهاد تحت فشارهای سیاسی داخلی و خارجی قرار دارد. ما مجدداً بر موضع ثابت خود در وقوع تقلب گسترده در نتایج رای گیری، مخالفت با نتایج کنونی و ادامه دعوی قضایی در دادگاه فدرال برای لغو نتایج انتخابات تاکید می کنیم.

کد خبر 5364883

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق انتخابات پارلمانی عراق انتخابات عراق عراق ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی مذاکرات وین روسیه ایران میخائیل اولیانوف سوریه افغانستان انگلیس اوکراین عربستان سعودی برجام نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان