Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:28:17 GMT

مطالعه دوز یادآور واکسن رازی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۱۸۶۴

مطالعه دوز یادآور واکسن رازی آغاز شد

بررسی ایمنی زایی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با سینوفارم وارد فاز مطالعاتی شد.

به گزارش مشرق، محمدحسین فلاح مهرآبادی سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به لزوم تزریق دوز یادآور به دریافت کنندگان واکسن‌های کرونا  در کشور گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از مطالعه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس همچنین به لحاظ این که دریافت کنندگان واکسن در کشور لازم است دوز یادآور دریافت کنند، بررسی ایمنی زایی و بی خطری دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دوز یادآور واکسن سینوفارم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

عکس/ تحویل پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از آغاز ثبت نام داوطلبان مشارکت در مطالعه "بررسی ایمنی زایی و بی خطری دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دوز یادآور واکسن سینوفارم" به آدرس http://Covpars۲.rvsri.ac.ir خبر داد.

وی درباره شرایط مشارکت در مطالعه یادآور شد: افراد واجد شرایط باید ۳ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن سینوفارم آن‌ها گذشته باشد. البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دوز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می‌کنند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دوگروه دریافت کننده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ تولید موسسه رازی  و گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم خواهد بود.

فلاح مهرآبادی افزود: افرادی که ۴ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکوک و اسپوتنیک آن ها گذشته باشد هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دوز یادآور دریافت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو واکسن کرونا واکسن رازی کوو پارس دز یادآور سلامت واکسن رازی کووپارس واکسن سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی