Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی از کشورهای جهان، اظهار کرد: این سویه در کشورهایی آفریقایی که واکسیناسیون عمومی در آنها به میزان پایینی انجام شده گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد جهش‌های چند باره این ویروس بوده‌ایم، گفت: اومیکرون یکی دیگر از جهش‌های ویروس کرونا است که با ۳۰ جهش در بدنه ویروس اولیه یک سویه جدید به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به توانایی انتقال سویه اومیکرون در مقایسه با سایر سویه ها، افزود: اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا سه تا پنج برابر سرعت انتقال دارد.

وی تأکید کرد: قطعاً انتشار این ویروس در جامعه‌ای که واکسیناسیون مناسب نداشته و همه افراد به آن حساس باشند خیلی سریع‌تر از سویه دلتا می‌تواند افراد جامعه را درگیر کند.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز اطلاعات کافی درباره شدت بیماری با سویه اومیکرون وجود ندارد، ادامه داد: کارشناسان کمتر از دو هفته است که به صورت دقیق این سویه را مورد بررسی قرار داده‌اند و در روزهای آینده قطعاً اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به درگیری چند کشور اروپایی و آسیایی با این ویروس، تأکید کرد: احتمال ورود این سویه به کشور و حتی استان گیلان از طریق مرزهای زمینی، دریایی و هوایی وجود دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با هشدار نسبت به رعایت دقیق و جدی دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان برای جلوگیری از ابتلاء و انتشار در صورت ورود این سویه به کشور و استان، گفت: واکسیناسیون یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در حوزه واکسیناسیون در جایگاه نخست کشور قرار دارد اما همچنان تعدادی از شهروندان نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، افزود: این افراد برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی نوبت تزریق دُز دوم واکسن آنها رسیده که باید در سریع‌ترین زمان نسبت به دریافت این دُز اقدام کنند، اضافه کرد: افراد واجد شرایطی که هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و چهار ماه از تزریق واکسن آنها گذشته نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

وی تأکید کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از حضور در مهمانی و دورهمی باید با جدیت و دقت رعایت شود.

کد خبر 5364873

منبع: مهر

کلیدواژه: سویه اومیکرون کرونا آبتین حیدرزاده دانشگاه علوم پزشكی گیلان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان زلزله بسیج واکسن کرونا هفته بسیج لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا اقدام کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن