Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان گفت: ۹ فرد جدید «اچ.آی.وی» مثبت از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مریم جعفری با اعلام خبر، اظهار کرد: این تعداد فرد مبتلا به اچ آی وی به دنبال مراجعه شهروندان و تست های انجام شده در سطح شهرستان همدان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تمامی مراکز و پایگاه های سلامت تست اچ.آی.وی انجام می شود، گفت: دراین زمینه یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و چهار پایگاه مشاوره به صورت ویژه و اختصاصی برای بررسی این موضوع(اچ آی وی/ایدز) در نظر گرفته شده است.

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان اظهار داشت: تمامی فرایند تست انجام شده در این مراکز به صورت محرمانه و با یک کد شناسایی انجام می شود که نتیجه(مثبت و یا منفی) به صورت محرمانه به فرد اطلاع رسانی می شود.

جعفری افزود: تمامی خدمات ارائه شده در این مراکز از جمله مشاوره و تست رایگان و محرمانه است ضمن اینکه برای مراقت و درمان و ارائه داروهای مورد نیاز نیز وجهی از افراد دریافت نمی‌شود.

به گفته وی، فعالیت های این مرکز به صورت کاملا علمی و با حضور پزشکان مجرب، روانشناس، مراقب سلامت و دیگر نیروهای متخصص بهداشتی انجام و خدمات موردنیاز به متقاضیان ارائه می شود.

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان افزود: میزان مراجعه افراد برای انجام تست (اچ آی وی) دراین مراکز با شیوع ویروس کرونا و هراس شهروندان از ابتلا به این ویروس، کاهش یافته است.

جعفری با بیان اینکه پویش «من هم آزمایش اچ آی وی می دهم» که از ۲۰ آبان آغاز شده تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد، گفت: این پویش با هدف اطلاع رسانی گسترده و بیماریابی راه اندازی شده که در این راستا پنج پایگاه در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر با هدف سهولت دسترسی شهروندان به مشاور و انجام تست اچ.آی.وی راه اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایدز همدان شهرستان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است