Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان با تصویب یک بیانیه به پایان رسید.

بنابر اظهارات «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و ریاست دوره‌ای این مجمع، هیئت‌های رسمی کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی بر این دیدگاه اتفاق نظر دارند که مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» سال به سال پتانسیل خود را افزایش داده و به اهداف ترسیم کرده خویش دست می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیانیه مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو مجمع حاوی ارزیابی کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی از وضعیت همکاری‌ها و چشم انداز آتی آن است. تصویب برنامه کاری دبیرخانه مجمع برای سال 2022 در راستای حمایت از پروژه‌های مربوط به حوزه‌هایی مانند حمل و نقل و لجستیک، انرژی، نوسازی و تنوع بخشی صنعتی، تغییرات آب و هوایی و محیط زیست، بهداشت و پزشکی، آموزش، فرهنگ و گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر خارجه تاجیکستان افزود: کشورهای شرکت کننده از بحث و گفت و گو و تبادل نظر در فضای دوستانه، عمل گرایانه و حسن اعتماد ابراز رضایت کردند.

در چارچوب این نشست همچنین 4 جلسه تخصصی در زمینه‌های جنگلداری، بی طرفی کربن، سلامت و دیجیتالی شدن برگزار شد.

در این نشست نامزدی «لی جونگ گوک» نماینده کره جنوبی به عنوان مدیر دبیرخانه مجمع تایید شد.

کشورهای شرکت کننده از فعالیت موثر شورای تجاری دبیرخانه مجمع، گروه‌های کاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نخستین همایش کارآفرینان و بازرگانان آسیای مرکزی و کره جنوبی اظهار رضایت کردند.

همچنین ریاست دوره ای مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» به کره جنوبی واگذار شد که بر این اساس پانزدهمین نشست آن در شهر «سئول» برگزار خواهد شد.

مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» به عنوان یک نهاد مشورتی چندجانبه سطح عالی (در سطح معاونان وزرای خارجه) در سال 2007 از سوی کره  جنوبی ایجاد شده بود که بعدا وضعیت آن به سطح وزرای امور خارجه ارتقا یافت.

در چارچوب این مجمع، کشورهای شرکت کننده در مورد روابط دو و چندجانبه و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، کشاورزی، انرژی، فن آوری، بهداشتی، آموزشی گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیای مرکزی کره جنوبی نشست بیانیه همکاری تاجیکستان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی