Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا تا پایان هفته ششم باعث صدرنشینی تیم ملی ایران با ۱۶ امتیاز در گروه A شد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ که با تیم‌های ملی کره جنوبی، عراق، سوریه، لبنان و امارات همگروه هستند با کسب پنج پیروزی و یک تساوی تبدیل به شانس نخست گروه خود برای صعود به جام جهانی قطر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران در صورت کسب تنها یک امتیاز از چهار دیدار خود صعود به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تضمین کرده است تا نسل فعلی با تاریخ سازی فاصله‌ای نداشته باشد.

ولید الابری، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران گفت: وقتی نسل بازیکنان فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۹ را مرور کنید متوجه می‌شوید حضور در بالاترین سطح فوتبال آسیا لیاقت آنهاست.

خبرنگار عمانی حوزه فوتبال آسیا در سایت «طوفا» ادامه داد: بازیکنان تیم ملی ایران جزو بهترین‌های آسیا هستند. آنها به رونق فوتبال در قاره هم کمک کرده‌اند. وقتی به عنوان یک آسیایی درخشش بازیکنانی همچون سردار آزمون و مهدی طارمی را می‌بینیم لذت می‌بریم.

وی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ و نحوه نتیجه‌گیری او نیز یادآور شد: من از نتایج تیم ملی ایران شوکه نشدم اما از عملکرد اسکوچیچ شگفت زده ام. فکر نمی‌کردم او با رزومه مربیگری خود بتواند اینچنین نتایجی بگیرد. َشناخت لازم را از فوتبال ایران و آسیا داشت. همین موضوع نیز باعث شد تا خیلی زود بتواند بازیکنان را جذب دیدگاه‌های فنی و نوع نگاه مدیریتی اش کند.

الابری درباره نتایج تیم ملی عمان با مربیگری عمان افزود: گروه B سخت‌تر از گروه A است اما فکر می‌کنم عمان همچنان شانس برای جنگیدن دارد. برانکو ایوانکوویچ نشان داد می‌توانیم آرزوهای بزرگ‌تر برای رسیدن به مهم‌ترین بازی‌های فوتبال جهان هم داشته باشیم. قبول دارم کار خیلی سختی برای عمان وجود دارد اما آخرین چیزی که در فوتبال می میرد امید است. برانکو تمام تلاش خود را می‌کند و بازیکنان عمان برای رؤیا سازی قدم بر می‌دارند.

کد خبر 5362231 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: برانکو ایوانکوویچ تیم ملی فوتبال عمان تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی بسکتبال تکواندو باشگاه پرسپولیس مهدی طارمی تیم ملی فوتبال ایران لیگ کشتی کاراته فوتسال تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) به شکل رسمی تعداد سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی را مشخص کرد. بر همین اساس، لیگ برتر ایران در لیگ نخبگان ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم باشگاه‌های آسیا یک سهمیه خواهد داشت تا ۳ تیم نخست لیگ برتر و قهرمان جام حذفی این سهمیه‌ها را کسب کنند.

پیش از این قهرمان جام حذفی، یک سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می‌داد اما حالا با تغییر فرمت رقابت‌های آسیایی، وضعیت سهمیه حاصل از قهرمانی در جام حذفی به ابهام تبدیل شده است.

در همین راستا مشخص شد که قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دو سهمیه مستقیم لیگ نخبگان به تیم‌های اول و دوم لیگ برتر، یک سهمیه پلی‌آف به قهرمان جام حذفی و تک سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم سوم لیگ برتر خواهد رسید.

البته در صورت کسب سهمیه یکی از تیم‌های حاضر در جام حذفی از طریق لیگ برتر و قهرمانی آن تیم در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان به آن تیم می‌رسد تا سهمیه مستقیم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم چهارم لیگ برتر برسد.

دیگر خبرها

  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • اوزونیدیس: نتایج چهار بازی اخیر شایسته ما نیست
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟