Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:36:26 GMT

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۵۰۵

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که با یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو تأمین مالی پروژه راه‌اندازی اتاق خبر اروپایی را به عهده می‌گیرد. ۱۶ خبرگزاری در این پروژه همکاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اتحادیه اروپا در تأمین مالی پروژه‌ ساخت هیأت تحریریه خبر اروپایی در بروکسل که ۱۶ خبرگزاری راه‌اندازی آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند، شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیری برتون، کمیسر امور بازار داخلی این اتحادیه با اعلام این خبر در بروکسل گفت: «این نخستین اتاق خبر اروپایی به خبرنگاران امکان می‌دهد که به طور مشترک در مورد موضوعات و امور اتحادیه اروپا گزارش تهیه کنند.» بودجه‌ای که کمیسیون به این پروژه اختصاص داده ۱/۸ میلیون یورو اعلام شده است.

به گزارش دویچه‌وله، این مسئول اتحادیه اروپا تأکید کرد، از طریق این نیوزروم، شهروندان دسترسی بهتری به اطلاعات باکیفیت خواهند داشت.

به گزارش کمیسیون، این بودجه قرار است از جمله هزینه دوره‌های آموزشی در اتاق خبر و وب‌سایتی جدید و چندزبانه با متون منتخب از آژانس‌های خبری در مورد موضوعات اتحادیه اروپا را پوشش دهد.

هماهنگی‌های این پروژه را خبرگزاری آلمان (dpa) بر عهده گرفته است. مدیر خبرگزاری آلمان درباره این پروژه گفته است:«همه از تنوع دیدگاه‌ها بهره می‌برند.»

خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آنسا از ایتالیا، بلگا، خبرگزاری رسمی بلژیک، خبرگزاری آپا از اتریش و خبرگزاری اسپانیایی افه از جمله خبرگزاری‌هایی هستند که در برپایی این اتاق خبر مشترک، شرکت دارند.

از میان کشورهای غیرعضو در اتحادیه اروپا، خبرگزاری‌هایی مانند خبرگزاری رسمی آلبانی (آتا) یا خبرگزاری تانژونگ از صربستان هم با این پروژه همکاری می‌کنند.

این پروژه از ژانویه سال ۲۰۲۲ کلید می‌خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!

ایتنا - آیپد اپل به فهرست محصولات و خدمات شرکت‌های بزرگ فناوری اضافه شد که مشمول مقررات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا برای متوقف کردن سوءاستفاده از قدرت رقابت می‌شوند.
این اقدام به معنای آن است که اپل، شش ماه فرصت دارد تا اطمینان حاصل کند اکوسیستم تبلت این شرکت، مطابق با مجموعه اقدامات بازدارنده تحت «قانون بازارهای دیجیتال» اتحادیه اروپا است.

سیستم عامل موبایل iOS، فروشگاه اپ استور و مرورگر سافاری اپل پیش از این هدف این قانون قرار گرفته‌اند اما اپل، مشخص شدن این شرکت برای خدمات خاص را در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، به چالش کشیده و قرار است جلسه رسیدگی به درخواست این شرکت، در سال میلادی جاری برگزار شود.

مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت:‌ تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن آیپد تحت «قانون بازارهای دیجیتال»، حفظ انصاف و رقابت را تضمین می‌کند. وی اظهار کرد: تحقیقات نشان داده که سیستم عامل iPadOS، دروازه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریانشان، به آن متکی هستند.

این تصمیم، یک شکست برای شرکت آمریکایی اپل است که باید سیستم عامل خود را برای عمل به مجموعه‌ای از الزامات و ممنوعیت‌ها، اصلاح کند و به کاربران آیپد اجازه دهد اپلیکیشن‌ها را فراتر از مرزهای انحصاری اپل دانلود کنند و بتوانند برنامه‌های از قبل نصب شده در این دستگاه را حذف کنند.

سخنگوی اپل اظهار کرد: این شرکت به خدمات‌رسانی به مصرف کنندگان اروپایی متعهد مانده و همزمان تلاش می‌کند ریسک‌های امنیت داده و حریم خصوصی جدید ناشی از «قانون بازارهای دیجیتال» را خنثی کند.

«قانون بازارهای دیجیتال» اتحادیه اروپا، ضربه‌ای به قلب مدل‌های کسب و کار شش شرکت فناوری قدرتمند جهان شامل اپل، مایکروسافت، متا پلتفرم، گوگل، آمازون و بایت دنس (شرکت مادر تیک‌تاک) است که همگی به عنوان «دروازه‌بان‌های دیجیتالی» مشخص شده‌اند و مشمول الزامات جدید قرار می‌گیرند تا مانع سوءاستفاده از نفوذشان شود.

تحت این قانون که از هفتم مارس به طور کامل اجرایی شد، شرکت‌هایی که به عنوان «دروازه‌بان دیجیتالی» مشخص شده اند حق ندارند سرویس‌های خود را بر سرویس‌های رقبا در اولویت قرار دهند. همچنین اجازه ندارند اطلاعات شخصی را در سراسر خدمات مختلف، یکپارچه کنند و از داده‌های جمع آوری شده از شرکت‌های شخص ثالث برای رقابت با آنها استفاده کنند و باید به کاربران اجازه دهند اپلیکیشن‌ها را از پلتفرم‌های رقیب، دانلود کنند.

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان