Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: امسال برای بازسازی و احیای بافت با ارزش روستا‌های نایبند طبس یک میلیارد تومان و چنشت سربیشه نیز به همین میزان اعتبار تخصیص یافت.

وی افزود: اعتبار پیشنهاد و مصوب شده برای روستای نایبند، در صورت تکمیل عملیات اجرای شبکه گاز و اجرای شبکه فاضلاب، کفسازی معابر نیز شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در روستای چنشت سربیشه این اعتبار پیشنهاد و مصوب شده در صورت تخصیص، کفسازی بافت با ارزش این روستا نیز اجرا خواهد شد.

تنها تصریح کرد: در طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری روستا به شیوه‌ای مناسب برای شناسایی و توسعه کالبدی فضایی روستا اقدام می‌شود.

وی گفت: روستای نایبند در بخش دیهوک طبس دارای ۴۲۷ نفر جمعیت است که بازنگری طرح در این روستا سال ۹۶ اجرا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اعتبار در روستای نایبند طبس هزینه شده، افزود: ۲۱ هزار و ۴۲۴ مترمربع جداره سازی، ۳۰ مترمربع بهسازی ساباط، هزار و ۳۵۰ متر ناودانی، ۹۷۰ مترمربع آزاره آجری و سنگی، یک هزار و ۲۶۸ مترمربع رخ بام و نمای مشبک آجری، ۶۵۰ مترمربع تخریب و بازسازی دیوار فرسوده و ۳۹۳ مترمربع اجرای دیوار ۲۰ سانتی در این روستا تاکنون انجام شده است.

تنها از هزینه‌کرد ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و اظهار داشت: تاکنون زیرسازی و آسفالت معابر به متراژ ۱۳ هزار و ۸۳۱ مترمربع و ۷۵۰ مترمربع تسطیح و رگلاژ و آماده‌سازی معابر و ۵۰۰ مترمکعب سیل برگردان در این طرح اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه روستای چنشت بخش مود سربیشه نیز یک هزار و ۱۵۷ نفر جمعیت دارد که بازنگری طرح سال ۹۲ و اجرای طرح سال ۸۴ انجام شد، افزود: اعتبار هزینه شده در این روستا را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اجرای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع سنگ‌فرش معابر، ۶ هزار و ۲۷۰ مترمربع جداره‌سازی، ۱۵۰ مترمربع اجرای نمای کاهگل، ۲۰۰ مترمربع ازاره آجری و سنگی، ۴۰۰ مترمربع رنگ آمیزی سطوح و هزار و ۵۰۰ مترمربع قاب گچی را از جمله عملیات اجرا شده در بافت با ارزش این روستا برشمرد.

تنها از هزینه کرد ۷۹۶ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۵۶۰ مترمربع زیرسازی، ۴ هزار مترمربع آسفالت معابر، ۶۵۰ مترمکعب عملیات خاکی، یک دهانه در دو مرحله توسعه پل و یک هزار و ۷۴ مترمربع دیوار سنگی اجرا شد.

وی با بیان اینکه احیای بافت با ارزش روستای فورگ درمیان سال ۹۵به پایان رسیده است، افزود: اجرای طرح بافت باارزش خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه در حال اجرا است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت با ارزش خراسان جنوبی سربیشه و طبس مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی میلیون تومان بافت با ارزش ارزش روستا اجرای طرح یک هزار اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استانداری خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در دیدار نمایندگان بنیاد علوی در استان، اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای سال‌جاری، هدایت منابع و تسهیلات نهادهای حمایتی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از طریق تکمیل زنجیره‌های ارزش استان است.

وی با اشاره به خدمات بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی، متذکر شد: برنامه‌ریزی بنیاد در استان باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و مواد معدنی از جمله زرشک، عناب، گوهرسنگ، فولاد و بنتونیت باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل زنجیره‌های ارزش و جلوگیری از خام فروشی، اولویت حوزه اقتصادی استان برای سال‌جاری است.

جعفری اضافه کرد: اولویت اصلی در پرداخت تسهیلات هم باید در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی باشد.

وی در این دیدار بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

کد خبر 751058

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان