Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس با گرامیداشت روز مجلس و یاد و خاطره شهید مدرس، گفت: یکی از جلوه‌های مکتب مدرس این است که با دین‌داری می توان به جامعه بشری خدمت کرد. مدرس می‌خواهد به جوامع بشری این را بیاموزد که دین می‌تواند زندگی و شهر را اداره کند و برای همه نیازمندی‌های او پاسخ درخور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهوری با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است، گفت: قانونگذاری و ریل‌گذاری برای حرکت جامعه مسئولیت مهمی است که مجلس برعهده دارد و امروز مجلس جلوه اراده رای و تشخیص مردم است. نکته مهمی است که ما جلوه اراده و رای مردم را برای ریل گذاری برای جامعه در شکل قانونگذاری داریم. بنابراین قانونگذاری بخشی از کار است و بخش مهمی از آن، اجرای قانون است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه همه باید خود را موظف به اجرای قانون بدانند، خاطرنشان کرد: قانونی که وضع ‌می‌شود همه اشخاص، مسئولان و نقش‌آفرینان باید بدون استثنا خود را با قانون تعریف کنند و خود را موظف به احترام به قانون دانسته و آن را معیار اجرای عدالت در جامعه بدانند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسئله قسط و عدالت را در جامعه محور قرار دهیم - که باید بدهیم- جز اجرای قانون چه معیاری را برای عدالت می‌توانیم تعریف و اندازه گیری کنیم و معیار ما برای اینکه در کشور چه میزان عدالت اجرا و چه میزان اجرا نشده است، قانون است.

رییس جمهوری با بیان اینکه راهی نداریم جز اینکه بر اجرای قانون توافق کنیم، گفت: به آن میزان که قانون اجرا شده عدالت اجرا شده است و به همان میزان که قانون نقض شده، عدالت نقض شده است. بنابراین معیاری جز اجرای قانون برای عدالت نداریم.

رییس دولت سیزدهم گفت: کشوری‌ که کشور انتخابات است و انتخابات برای مردم سرنوشت را در مجلس، دولت و شهر روستا تعیین می‌کند، باید قانونمداری اساس و محور قرار بگیرد و کسی در هر جایگاهی به خود نقض قانون را اجازه ندهد.

وی با تاکید بر لحاظ کردن مسئله عدالت در قانونگذاری،اجرا و داوری گفت: در روز مجلس به همه سلیقه‌های سیاسی در همه حوزه‌ها تاکید می کنم قانونمداران عدالت را رعایت کنند و نزدیک‌ترین راه به اجرای عدالت و بهترین معیار برای اجرای آن اجرای قانون است.

 

منبع: الف

کلیدواژه: اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رییسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست