Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج آخوند‌ عبدالباسط نوریزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: نماز باران یا استسقاء در زمان خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در طلب باران از خداوند‌خوانده می شود و گرچه هم فرادی و هم به جماعت می‌توان خواند ولی استجابت ان در جماعت بیشتر است.

وی تصریح کرد: این نماز در روایات و احادیث معتبر در زمان بارش کم توصیه شده و در فقه اسلامی چه اهل سنت و چه اهل تشیع توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، کم‌فروشی، عدم پرداخت زکات، خیانت و دیگر  منکرات در جامعه رواج یابد، خداوند رحمت خود را از بندگانش دریغ کرده تا بندگان متوجه گناهان خود شده و به درگاه وی توبه کنند.

وی ادامه داد: در این زمان هرگاه بندگان به حالت تضرع و خشوع و خضوع نزد خداوند رفته و ضمن توبه و استغفار‌طلب باران کنند بی‌شک خداوند رحیم و رحمان رحمت خود را نازل خواهد کرد.

اخوند نوریزاد گفت: بهتر است قبل از خواندن این نماز فراخوان عمومی شده و از همه مردم بخواهند در صورت توانایی سه روز را روزه بگیرند و بهتر آن است که در یکی از روزهای جمعه و یا دوشنبه این نماز در منطقه وسیع بیابانی و بدون مسقف به طور جماعت خوانده شود.

وی بیان کرد: جامعه اهل سنت در کنار دیگر برادران دینی خود آمادگی برگزاری نماز باران را دارد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت خشکسالی باران نماز امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس جامعه اهل سنت خبرگزاری فارس گلستان اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه، معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی افزود: سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند.

سردار رادان گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند