Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:49:06 GMT

امضای چهار سند همکاری، دستاورد سفر به سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۷۱۹

امضای چهار سند همکاری، دستاورد سفر به سوریه

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان‌پاک» اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به سوریه، با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور دیدار کرد و پس از برگزاری کمیته تجاری بین دو کشور، صورت‌جلسه همکاری‌های تجاری دو کشور به امضای رسید.

وی افزود: در ادامه این سفر، «سید رضا فاطمی‌امین» با وزیر صنایع سوریه درباره محورهای همکاری‌های صنعتی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان‌کرد: با برگزاری کمیته صنعتی میان ایران و سوریه، با امضای صورت‌جلسه همکاری دو کشور در زمینه‌های صنعتی، دو سند همکاری دیگر نیز  در زمینه استاندارد توسط تیم‌های کارشناسی، مذاکره و آماده‌سازی شد و به امضا وزرای دو کشور رسید.

پیمان‌پاک تصریح‌کرد: دیدار وزیر صنعت با نخست وزیر سوریه، بازدید از مرکز تجاری ایران و مرکز فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بازدید از شهر صنعتی «ادرا» به‌ویژه پروژه خودروسازی مشترک بین ایران و سوریه، شرکت ایران خودرو و شرکت خودروسازی سوری به نام «سیانکو» و همچنین بازدید از کارخانه شیشه کاوه در این شهرک صنعتی، از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت در این سفر بود.

وی با اشاره به افتتاح  دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق با حضور وزیر صنعت و مقام‌های سوری، ادامه‌داد: فاطمی‌امین در این سفر در همایش فرصت‌های تجاری بین ایران و سوریه که با حضور شرکت‌های ایرانی مشارکت‌کننده در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های سوری در محل اتاق بازرگانی دمشق برگزار شد، حضور یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزیر صنعت که به همراه ۷۰ تن از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در حوزه صنعتی و تجاری و همچنین حدود ۳۰ شرکت بخش خصوصی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به سوریه سفر کرده بود، در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری سوریه با حضور فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور شرکت کرد.

وی تاکید کرد: در سفر وزیر صنعت به سوریه چهار سند همکاری شامل صورت‌جلسه کمیته تجاری بین ایران و سوریه، صورت‌جلسه کمیته صنعتی دو کشور و دو سند همکاری‌های استاندارد نیز به امضای طرفین رسید.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران سوریه سید رضا فاطمی امین ایران سازمان توسعه تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران سوریه سید رضا فاطمی امین سازمان توسعه تجارت ایران سوریه سید رضا فاطمی امین ایران سازمان توسعه تجارت ایران سازمان توسعه تجارت ایران ایران و سوریه سند همکاری صورت جلسه وزیر صنعت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان