Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر رضوانی زاده در گفت‌وگو با گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که تعداد جهش‌هایی که اخیرا در ویروس کرونا ایجاد شده، نسبت به جهش‌های قبلی بسیار بیشتر است، اظهار کرد: البته سازمان جهانی بهداشت هم صریحا گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این ویروس وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد با اشاره به این که میزان واگیر جهش جدید کرونا نسبت به سویه قبلی بیشتر است، افزود: با وجود این که این سویه در برخی کشورها مواردی دیده شده است؛ اما هنوز در کشور ما مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر این که احتمالا سویه جدید کرونا به ایران هم وارد خواهد شد، گفت: به دلیل ارتباط کشورها، نمی‌توان مانع ورود ویروس شد.

رضوانی زاده با تاکید بر این که هر جهشی در ویروس میزان ایمنی‌زایی واکسن‌ها و پیشگیری از ابتلاهای بعدی را کاهش می‌دهد، یادآور شد: به همین دلیل، ممکن است که میزان ابتلا نسبت به قبل بیشتر و اثرگذاری واکسن‌ها کمتر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد با بیان این که همه واکسن‌ها در کاهش مرگ‌ومیر و کاهش موارد بستری موثر بوده‌اند، افزود: چیزی که مشاهده می‌کنیم این است که هر چند جهش‌‎های ویروس، ایمنی‌زایی واکسن را برای کمتر کرده‌اند اما همچنان تاثیر خوبی در کاهش مرگ‌ومیرها داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود واکسیناسیون همچنان باید ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است که «اومیکرون» نامی است که سازمان بهداشت جهانی برای ویروس کرونای جهش یافته انتخاب کرده است. ایسکانیوز در مصاحبه واکسن‌های موجود در برابر ویروس جدید کرونا موثر هستند؟ به بررسی تاثیر واکسن‌های موجود بر جهش جدید ویروس کرونا پرداخته است. 

انتهای پیام/                                                         

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1120230 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست