Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی بر استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج محلات در برقراری نظم و امنیت در جامعه تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی و هم افزایی استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج محلات در برقراری نظم و امنیت در جامعه و برخورد با مظاهر فساد و منکرات که با حضور فرماندهان حوزه های شهری بسیج، گفت، هر زمان با روحیه بسیجی وارد میدان شده ایم ثمرات و برکات آن را دیده ایم و هر وقت از این روحیه فاصله گرفته ایم نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی با تاکید بر اهمیت امنیت گفت، امنیت یک مقوله جدی است و بسیج ظرفیت بالایی در کمک به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در ارتقاء امنیت اجتماعی در محلات دارد و می توان از ظرفیت خوب پایگاههای بسیج در زمینه پیشگیری از جرم و ارتقاء ضریب امنیت و بهبود مهارتهای رفتاری وصلح وسازش  در محلات و مناطق بهره برد و  شرایطی را فراهم کرد که بستر ارتکاب جرم را از بین برد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد، در هر حوزه که بسیج ورود کرده برکات بسیاری حاصل شده است، در ۸ سال دفاع مقدس، در محرومیت زدایی، جهاد سازندگی، طرح شهید سلیمانی و در همین هفته بسیج امسال که با کمکهای بسیج حقوقدانان ۱۱۴ نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد آزادشدند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد، می بایست هماهنگی، هم افزایی و هم پوشانی که بین دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه وجود دارد را تقویت کرد تا با کمک هم امنیت را ارتقاء و استان، شهرها و محلات را به مراتب امن تر کرد.

رئیس عدلیه استان ادامه داد قاعده مند نمودن استفاده از ظرفیت بسیج در برقراری نظم و امنیت در جامعه و آموزش های لازم برای استفاده از ظرفیتهای قانونی در این خصوص می تواند  نتیجه خوبی داشته باشد که در جامعه به عینه مشهود شود و بسیج می تواند نقش فعالی در حساس کردن جامعه به تبعات رفتارهای ضد اجتماعی داشته باشد.

وی در پایان به ظرفیت رسانه ها نیز اشاره و گفت، از ظرفیت رسانه نباید غافل شد و بسیج رسانه و فعالان ارزشی بسیج رسانه باید پای کار باشند و مفاهیم والای ارزشی و اسلامی خود را با ارائه کارهای ارزشی و فاخر در فضای رسانه و فضای مجازی ترویج دهند و این فضای مهم را از دشمن بگیرند.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه گفت، اساس حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون بسیج است و برای رضایتمندی مردمی می طلبد که دستگاه قضایی از بسیج حمایت قانونی کند چرا که با توجه به انبوه آسیب های اجتماعی لازم است بسیج حتماً در میدان باشد.

وی افزود، بسیج یک ظرفیت تمام نشدنی است که با توجه با اقتضائات جامعه مسئولیت آن تغییر می کند به همین خاطر باید سازوکارهایی فراهم شود که از ظرفیت بسیج در بحث صلح و سازش، شناسایی محکومین متوراری که جزء مطالبات مردمی است و سایر زمینه های بازدارنده استفاده نمود.

سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان نیز به ارتباط و تعامل نزدیک خوب و سازنده نیروی انتظامی با بسیج و سپاه اشاره کرد و گفت، تبادل اطلاعاتی، آموزشی و عملیاتی خوبی بین یگانهای انتظامی و بسیج در جریان است و بسیج می تواند در موضوعات همچون عدم رعایت مسائل اخلاقی و شئونات اجتماعی و اراذل و اوباش با برخورد ارشادی و تذکر لسانی و اطلاعاتی نیروی انتظامی را یاری کند.

وی افزود، بسیج، هنرمندان و افراد فرهیخته و شایسته ای دارد که می توانند با تولید محتوای فاخر فرهنگی تاثیر و فرهنگ سازی خوبی از طریق رسانه ها و فضای مجازی داشته باشند.

سرهنگ نجمی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان نیز به نقش موثر بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اشاره و گفت، بسیج از اوایل انقلاب پای کار بوده است و در جنگ تحمیلی، دور زدن تحریم ها، محرومیت زدایی و سایر موارد دین خود را به انقلاب ادا کرده و می کند و در دفاع از آن تا پای جان ایستاده است و از اعتقادات خود یک قدم هم عقب نخواهد نشست.

وی افزود، برای اینکه بسیجیان به تکالیف و وظایف قانونی خود آشنا شوند نیازمند آموزشهای لازم هستند تا در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی به تکالیفی که قانون برای آنها مشخص نموده عمل کنند همچنین می توان از ظرفیت بسیج محلات و روحانیون و ریش سفیدان بسیجی در صلح و سازش استفاده نمود.

محمدی مدیر کل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و سرهنگ عیوضلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که هر یک به فراخور موضوع جلسه مطالبی را بیان نمودند.

در ادامه اعضای جلسه به بحث وتبادل نظر پیرامون موضوع جلسه پرداختند ونهایتا مصوباتی به تصویب اعضا رسید که از مهمترین آنها به ارائه آموزش به ضابطین و صدور کارت ضابطیت برای آنها، حمایت قضایی از اقدامات بسیج، افزایش تعامل بسیج با دستگاه قضایی در اقدامات به عنوان ضابط، برگزاری فصلی این جلسه وگزارش اقدامات، می توان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رئیس کل دادگستری استان بسیج نظم و امنیت جامعه دستگاه قضایی نیروی انتظامی جرم استفاده از ظرفیت رسانه فضای مجازی نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب های اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی اراذل و اوباش فرهنگ سازی معاون انقلاب جنگ دین قانون بسیج نظم و امنیت دادگستری آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی برقراری نظم و امنیت در جامعه ظرفیت بسیج محلات نیروی انتظامی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۱۱ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار رحیم جهانبخش در خصوص دستگیری مخلان نظم عمومی در پنحشنبه شب هفته گذشته در یکی از خیابان‌های ارومیه در گفت و گو با ایسنا افزود: به دنبال بروز یک حرکت غیرقانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و با هماهنگی مرجع قضایی، تعداد ۱۱ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه‌ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می‌دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می‌ کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده‌تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟