Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:37:46 GMT

سئو سایت چیست؟ چرا محتوا در سئو نقش مهمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۰۲۸

سئو سایت چیست؟ چرا محتوا در سئو نقش مهمی دارد؟

مفهوم سئو چیست؟

سئو سایت یعنی بهینه سازی وب سایت برای این که وب سایت در موتورهای جستجو بیشترین حضور را داشته باشد. فرایند سئو به سه دسته سئو فنی, سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود که سئو محتوا زیر دسته سئو داخلی به حساب می اید. در واقع ما محتوا را سئو می کنیم تا محتوای سئو شده ما برای موتورهای جستجو قابل درک باشد و همچنین پاسخ درستی به پرسش های کاربران داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا سئو محتوا مهم است؟

امارهای عجیبی در طی سال های اخیر در مورد سایت ها و استفاده کاربران از ان ها ارائه شده که با دیدن ان ها اهمیت سئو محتوا را درک خواهید کرد.

امروزه حدود نصف جمعیت کره زمین یعنی حدود 3.7 میلیار نفر به اینترنت دسترسی دارند.
کاربران چیزی بین حدود 7 میلیارد بار در طول روز از اینترنت و موتور های جستجو استفاده می کنند.
حدود 60 درصد از کلیک ها فقط بر روی 3 لینک اول است.
حدود 30 درصد از کاربران فقط روی همان لینک اول کلیک کرده و می روند.

این امار نشان می دهد که اگر شما جزو 3 سایت اول در جستجو نباشید عملا کار خاصی را در دنیای انلاین انجام نداده اید. درواقع سئو محتوا به شما کمک می کند تا سایت شما از رتبه بندی بالایی برخوردار شده و به سایت های اول بپیوندد.

روش نوشتن محتوا برای سئو

برای این که یک محتوا سئو شده بهینه را بنویسیم نیاز به رعایت دستور العمل هایی است. در ادامه این دستور العمل ها را برایتان خواهم گفت.

مرحله اول : جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران برای استفاده از موتورهای جستجو ان ها را نوشته و سپس سرچ می کنند. برای این که بتوانید یک محتوا تولید کنید ابتدا باید به دنبال این کلمات کلیدی بگردید و ان ها پیدا کنید. انجام این کار دو هدف  خواهد داشت:

1- شما متوجه می شوید که کاربران به دنبال چه محتواهایی هستند و چه محتوایی ان ها را راضی می کند.

2- شما از نحوه بهینه سازی اگاه خواهید شد و متوجه می شوید که با نوشتن چه محتوایی شانس حضور ان در نتایج ابتدایی وب بیشتر خواهد شد. این موضوع در طول زمان به معنی افزایش ترافیک و رتبه سایت است.

نتایج بدست امده از کلمات کلیدی سه چیز است:

انتخاب صحیح کلمه کلیدی هدف
پیدا کردن چند کلمه کلیدی مشابه که در ارتباط با کلمه کلیدی اصلی باشد.
انتخاب مجموعه ای از کلمات کلیدی بلند که مرتبط با کلمات کلیدی اصلی هستند.

مرحله دوم : استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه, هدینگ و بدنه محتوی سایت

 

-از کلمه کلیدی اصلی در ابتدای محتوی استفاده شود

در این مورد دو نکته مهم و اساسی وجود دارد. اول این که در عنوان و هدینگ H1 باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود. دوم این که بسیار مهم است تا شما در چند پاراگراف ابتدای محتوا برای حداقل یک بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. در واقع گفته می شود که ابتدای بخش هر محتوا دقیقا مهم ترین بخش ان محتوا است. پس شما با این کار کلیت محتوا را برای موتورهای جستجوگر به خوبی قابل درک خواهید کرد.

-استفاده از کلمات کلیدی بلند در عنوان زیر شاخه

وقتی که یک کلمه کلیدی پیدا می کنید نیازی نیست تاچندین بار در طول محتوا ان را بنویسید. بجای ان شما می توانید از نوشتن مشتقات کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. یکی از روش های مفید برای نوشتن محتوا استفاده کردن از کلمات کلیدی بلند و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در عنوان زیر شاخه های متن است.

برای پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی بلند و استفاده از ان ها در عنوان زیر شاخه های محتوا بهتر است تا یک بار کلمه کلیدی اصلی را در کادر جستجوی گوگل تایپ کرده و از پیشنهادات او استفاده کنید. این کلمات پیشنهاد شده گوگل بسیار مناسب برای استفاده در عنوان زیر شاخه های متن هستند.

یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمه کلیدی توجه سولاتی است که کاربران بیشتر ان ها را جستجوکرده اند و گوگل ان ها را در کادر People also ask نمایش می دهد. البته این قابلیت هنوز در زبان فارسی مشاهده نشده است.

-استفاده از کلمه کلیدی مشابه درمحتوا

کلمه کلیدی مشابه یا LSI عباراتی هستند که از نظر مفهموم با کلمه کلیدی اصلی مرتبط اند. کلمات کلیدی مشابه به این دلیل مهم اند که گوگل به وسیله تکنولوژی رنک برین شروع به استفاده از الگوریتم رتبه بندی سایت ها کرده است. گوگل با این کار سعی در درک مفهوم کلمات کلیدی دارد و از این روش در سیستم رتبه بندی سایت ها کمک می گیرد.

ساده ترین روش برای پیدا کردن عبارات LSI جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر و توجه به عباراتی است که در قسمت related searches نمایش داده می شود.

روش دیگر برای جستجوی این عبارات استفاده کردن از برخی ابزارها است. یکی از ابزارهای مفید در این زمینه LSI Graph است که کلمات کلیدی مشابهی را به شما پیشنهاد می دهد. بیشتر ابزارهای مورد نیاز در این زمینه کلمات کلیدی فارسی را پشتیبانی نمی کنند اما LSI Graph از کلمات کلیدی فارسی پشتیبانی کرده و به شما کمک می کند تا در محتوایتان از ان ها استفاده کنید.

-استفاده از محتوا متنی در کنار سایر محتوا

 

محتوا چیست؟ محتوا شامل انواع متن, عکس, فیلم, صدا, اینفوگرافیک و یا ترکیبی از ان ها است.

بهتر است در کنار انواعی از محتوا که قرار است تولید کنید حتی اگر به طور حرفه ای فقط روی همان محتوی کار می کنید, از محتوا متنی هم حتما استفاده کنید. در این صورت موتور جستجو درک بهتری را از محتوایتان خواهد داشت و این موضوع به نفع سایت شماست.

برای مثال اگر کار سایت شما تنها تولید فیلم است بهتر است که در کنار فیلم به نوشتن مباحثی مرتبط با ان فیلم بپردازید حتی به مقدار کم. مثلا نوشتن چند جمله درمورد موضوع فیلم و یا غیره.

-راضی نگه داشتن کاربران و پاسخ مناسب به نیاز ان ها

در ابتدا باید بفهمید که کاربران از جستجوی کلمه کلیدی اصلی شما چه قصدی داشته و به دنبال چه نوع محتوایی هستند. بهترین راه برای فهمیدن انتظار کاربران از محتوای شما کمک گرفتن از گوگل است. در واقع موتور جستجوگر گوگل قدرت درک بالایی از خواسته کاربران به ازای کلمات دارد.

ابتدا فرض می کنیم که موضوع محتوایی که قرار است ان را بنویسید " نحوه صحیح تولید محتوا " است. در ابتدا شما این عبارت را در موتور جستجوی گوگل سرچ کرده و به دقت نتایج را برسی می کنید. اگر با دقت به ایتم ها نگاه کنید متوجه می شوید که گوگل تلاش می کند تا به درستی پاسخ کاربران را پیدا کند.

با توجه به این موضوع شما متوجه الگویی می شوید که طبق ان باید پاسخی جامع و کامل را درمورد " نوه صحیح تولید محتوا " اماده کنید. در واقع شما با دادن پاسخی دقیق و کامل به کاربران ان ها راضی نگه خواهید داشت و سایت شما از رتبه بالایی بهره مند خواهد شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: محتوا گوگل موتورهای جستجو تولید موتورهای جستجو کلمات کلیدی کلمه کلیدی استفاده کنید کلیدی مشابه پیدا کردن سئو محتوا سایت شما سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس

به گزارش همشهری آنلاین ،قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کد خبر 847238 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است