Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی میناخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف موجب لغزندگی سطح جاده ها می شود و این می طلبد که رانندگان در شرایط نامساعد جوی حرکت با سرعت مطمئنه را بسیار جدی تر بگیرند تا حوادث تلخ و ناگوار برای خود، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری از مسیر ارتباطی اتفاق نیفتد.

وی اظهار داشت: با توجه به بارش برف و کاهش دما و احتمال وقوع یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، بهتر است رانندگان موارد و نکات ایمنی رانندگی در چنین شرایط آب و هوایی را به دقت رعایت کنند و برای تردد از مسیرهای کوهستانی و برفگیر، علاوه بر اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میناخانی با تاکید براینکه رانندگی در جاده ها و پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی، مستلزم رعایت دقیق قوانین و مقررات رانندگی و عمل به توصیه ها و هشدارهای پلیس است، افزود: حوالی ساعت ۱۱ روز گذشته /سه شنبه ۹ آذر ماه/ یک دستگاه خودروی سمند در کیلومتر ۲۵ جاده ماهنشان به زنجان واژگون شد که متاسفانه این حادثه یک کشته و ۲ مصدوم برجاگذاشت.   

وی، تصریح کرد: کارشناسان پلیس اعزامی به محل وقوع حادثه، علت واژگونی این خودرو را که منجر به مرگ راننده آن شد عدم توانایی در کنترل خودرو اعلام کردند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان،  طی هفت ماهه امسال در مجموع ۲۰۰ نفر در حوادث رانندگی در این استان جان باختند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۹ درصد افزایش دارد.

دکتر مهرداد ستاره، افزود: در طی مدت یاد شده تعداد فوتی های حوادث رانندگی درون شهری در استان زنجان ۲۷ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰ نفر بود، ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.  

وی ادامه داد: فوتی های حوادث رانندگی برون شهری در استان زنجان در مدت ذکر شده، ۱۴۲ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۳۳ نفر بود، ۶.۷ درصد افزایش دارد.  

دکتر ستاره تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در مسیرهای روستایی استان در این مدت را ۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد دارد.  

برچسب‌ها بارندگی تصادفات جاده ای انتظامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی تصادفات جاده ای انتظامی بارندگی تصادفات جاده ای انتظامی زنجان مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حوادث رانندگی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان  با اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص بارش‌های استان گفت:بارش باران تا اواخر امروز پیش‌بینی شده است.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز بارش بهاری گفت: با توجه بارندگی در همه محور‌های ارتباطی وجود دارد که براین اساس جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.
سرهنگ غلامعلی نوربخش تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری