Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه بر تنش های روسیه و اوکراین، برنامه هسته ای ایران هم از محورهای اصلی گفتگو میان وزیر خارجه آمریکا و همتایانش از E۳ عنوان می شود که در پایتخت لتونی انجام شد.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، در دیدار با همتایان خود از فرانسه، انگلیس و آلمان که در «ریگا» پایتخت «لتونی» برگزار شد، علاوه بر تحولات اوکراین، به گفتگو درباره برنامه هسته ای ایران نیز پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: همه احتمالات از مذاکرات هتل کوبورگ

پرایس در این باره مدعی شد: وزرای خارجه چهار کشور عضو اتحاد فراآتلانتیکی درباره تهدیدها علیه اروپا از جمله اقدامات نگران کننده روسیه در قبال اوکراین صحبت کردند.

وی در ادامه افزود: بلینکن و همتایانش همچنین درباره دغدغه هایشان درباره دشواری تلاش ها در راستای احیای برجام همزمان با تداوم دور هفتم مذاکرات وین گفتگو کردند.

نشست آتی وزراری خارجه گروه ۷ که قرار است در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ دسامبر برگزار شود هم از دیگر موضوعات مورد بحث میان طرفین عنوان می شود.

دومین روز از دور هفتم مذاکرات وین، دیروز سه شنبه برگزار شد. دیپلمات‌های اروپایی در گفتگو با رویترز مدعی شده اند که تا کنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از روند تهیه پیش نویس مربوط به متن توافق انجام شده است.

ادعا می شود که طرف اروپایی هنوز منتظر دریافت پاسخی از سوی تیم ایران هستند که آیا می‌توانند مذاکرات را از نقطه پایانی آن در ماه ژوئن (دور ششم مذاکرات در دولت پیشین ایران) از سر بگیرند یا خیر.

رویترز در ادامه اضافه کرد که دیپلمات‌ها گفته‌اند برای رسیدن به جمع بندی در مذاکرات نیاز مبرمی احساس می‌شود؛ اما آنها نمی‌خواهند ضرب الاجل های مصنوعی تعیین کنند!

طبق ادعاها، مسئله سانتریفیوژهای ایران از جمله مواردی است که در مذاکرات وین بر سر آن اختلاف نظر وجود دارد.

اروپایی ها در حالی از آماده بودن ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش نویس توافق نهایی صحبت می کنند که علی باقری معاون وزارت خارجه ایران می گوید آنچه از ۶ دور مذاکرات قبلی پیش روی ما است یک پیش‌نویس است نه یک توافق و پیش‌نویس محل مذاکره است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو مذاکرات وین ایران آنتونی بلینکن تروئیکای اروپایی برنامه هسته ای ایران انگلیس وین وزارت خارجه امریکا ند پرایس پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق