Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نورالله مرادی روز چهارشنبه در جمع فعالان و دوستداران محیط زیست استان اردبیل با اشاره به گستردگی پهنه‌های طبیعی در کشور افزود: با تعداد اندک نیروی انسانی نمی‌توان از محیط زیست حفاظت کرد بلکه این امر نیازمند مشارکت تمام آحاد مردم به ویژه جوامع بومی و محلی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه پایدار جامعه به ویژه در حوزه محیط زیست نقش و حضور فعالانه مردم است، اظهار کرد: بدون همیاری و مشارکت مردم، توسعه مفهومی نخواهد داشت چرا که هر گامی که در راه رشد و توسعه برداشته می‌‎شود باید با همراهی مردم محلی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ضرورت تعامل با سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: تعامل و همکاری با سمن‌ها به عنوان رابط میان سازمان محیط زیست با مردم باید افزایش یابد تا شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه محیط زیست باشیم.

مرادی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی، سازمان‌های غیردولتی بدون انتفاع و غیرسیاسی هستند و اعتبار خود را در جامعه از نقش مسئولانه و سازنده به دست می‌آورند و افراد در این سمن‌ها بصورت داوطلبانه حضور یافته و به دلیل ارتباط بدون واسطه با مردم از کارآمدی و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم از فعالیت ۱۳ سازمان مردم نهاد زیست‌محیطی در این استان خبر داد و گفت: دغدغه تمامی فعالان حوزه محیط زیست برای ما ارزشمند بوده و آموزش و توجه به مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های اداره کل است.

سعید شهند با بیان اینکه سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند، افزود: مهم‌ترین نقش سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت اجتماعی است و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه جامعه است و جامعه بدون تکیه بر ظرفیت سمن‌ها نمی‌تواند در مسیر سالم‌سازی محیط زیست قدم بردارد.

در این جلسه اساتید دانشگاه و اعضای سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی نیز به بیان دیدگاه‌ها ، دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل سمن استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل سمن عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل سمن استان اردبیل سازمان های مردم نهاد زیست محیطی محیط زیست سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است

استاندار لرستان با اشاره به امنیت این استان گفت: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در نشست با فرماندهان فراجای لرستان گفت: این استان امن و فعال با مشارکت مردم است.

او با بیان اینکه تعامل مردم و پلیس عامل موفقیت پلیس است، اضافه کرد: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا حاکی از زیر پا گذاشتن حقوق انسانی است.

شفقت بیان کرد: رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان، استادان و فیلسوفان قابل‌ قبول نیست، اما پلیس در کشور ما امنیت را با حضور مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی