Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@04:13:52 GMT

مجلس برای حل مشکلات مردم با دولت همراهی می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۴۲۳

مجلس برای حل مشکلات مردم با دولت همراهی می کند

سخنگوی هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که هم مجلس و هم دولت معتقدند که بودجه سال ۱۴۰۱ باید به نحوی تدوین شود که کمترین کسری را داشته و محصول آن رشد اقتصادی قابل قبول در سطح جامعه باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز و پس از برگزاری نشست مجلس و دولت در جمع خبرنگاران درباره این نشست، گفت: در این جلسه بحث های برای حل دغدغه ها و مسائل اقتصادی کشور  مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم مسئولان دولتی و هم نمایندگان به هماهنگی بین قوای مختلف و حرکت رو به جلو در زمینه اقتصادی به منظور حل مشکلات معیشتی مردم تأکید داشتند.

وی ادا مه داد : بحث و بررسی پیرامون بودجه سال 1401 از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد. هم مجلس و هم دولت به هماهنگی برای تدوین بودجه ای با کمترین کسری و توجه به عدالت و آمایش سرزمینی تأکید کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  تصریح کرد: در این نشست مشترک روسای کمیسیون های برنامه و بودجه، انرژی، اقتصادی و جهش تولید به اظهار نظر پرداختند. از سوی دولت نیز وزیر نفت، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی را به نمایندگان ارائه کردند. صحبت ها عمدتا ناظر به هم افزایی دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم بود. همان طور که رئیس مجلس در جمع بندی خود تأکید کردند مسائل اقتصادی به عنوان موضوع و چالش اصلی اول کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. مباحث مربوط به آب و موضوع جمعیت از دیگر مطالب مطروحه در این جلسه بود.

موسوی تأکید کرد: هم دولت و هم مجلس به تلاش برای تدوین بودجه سال 1401 به نحوی که کمترین کسری را داشته و رشد اقتصادی قابل قبولی را به ارمغان بیاورد، تأکید داشتند. سه تن از نمایندگان مجلس نیز در این جلسه اظهار نظر کردند.

وی افزود: در این جلسه عملکرد 100 روز آغازین دولت مورد ارزیابی قرار گرفت. هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس بر همراهی و همگامی مجلس با دولت جهت رفع مشکلات مردم تأکید کردند.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:مجلس در حوزه قانون گذاری به وظایف قانونی و نظارتی خود عمل خواهد کرد و در عین حال همراه دولت خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان نیز در این نشست دغدغه ها و مطالبات خود را مطرح کردند، اظهار داشت: آنچه که دریافت کردیم دولت اراده جدی برای حل مشکلات مردم داشته و در این مسیر مجلس نیز آن را همراهی خواهد کرد. هم رئیس مجلس و هم رئیس جمهور بر ادامه این نشست های مشترک تأکید داشتند و ان شاءالله این جلسات ادامه خواهد داشت. در این جلسه عمده مسائل مطروحه در خصوص مشکلات اقتصادی بود و در خصوص مذاکرات بحثی به طور جدی مطرح نشد. ما معتقدیم که مشکلات کشور در داخل نیز قابل حل است و دنبال راهکارها باید در داخل باشیم.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی هیئت رئیس مشکلات مردم رئیس مجلس هم رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبودها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که 45 سال از انقلاب گذشته اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کارهای سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبودها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است