Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کیش، قاسم محسنی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در کیش در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از روش‌های تامین مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی انتشار اوراق برای جذب نقدینگی است که می‌توانند با رتبه‌بندی شرکت و بررسی میزان ریسک و قدرت مالی شرکت بر اساس آن اوراق منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شرکت‌های بورسی توسط شرکت‌های رتبه‌بندی از نظر ریسک و قدرت مدیریت و مالی بررسی می‌شوند و از یک ستاره تا پنج ستاره رتبه اعتباری دریافت می‌کنند که در کشور ما 10 درصد شرکت‌های بورسی پنج ستاره دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک صندوق با درآمد ثابت اگر بازدهی 21 درصد داشته باشد، در بین صندوق‌ها پنج ستاره است اما در مقایسه با صندوق سرمایه‌گذاری در سهام این میزان بازدهی بسیار پایین است، بنابراین رتبه‌بندی در بین هم‌گروه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در آینده همه اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌های رتبه بندی می‌شوند. برای اشخاص حقوقی بر اساس رتبه و قدرت مالی می‌توانند اقدام به صدور چک کنند.

محسنی با بیان اینکه هنوز 70 درصد اقتصاد کشور دولتی است گفت: همه فعالان اقتصادی الزاما با دولت و سازمان‌های دولتی سروکار دارند و برای دریافت خدمات حتما باید رتبه‌بندی شوند. همچنین طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 92 بند ت ماده 6 وزارت صمت موظف شده، هیچ شرکت بدون رتبه بندی اعتباری را برای دریافت خدمات بانکی معرفی نکند.

این مدیرعامل‌ شرکت رتبه‌بندی در بورس در مورد انتشار اوراق شرکتی در بازار سرمایه گفت: این رقم در کشور ما در حد 2 درصد تولید ناخالص داخلی و بسیار پایین است در حالی که انتشار اوراق در مالزی 80 درصد، در آمریکا بالای 100 درصد و در برخی کشورهای همسایه بین 40 تا 50 درصد تولید ناخالص داخلی برآورد می‌شود.

محسنی گفت: یکی از راه‌های رتبه بندی اعتباری سنجش ریسک و بازدهی شرکت‌ها است، باید تقارن اطلاعاتی وجود داشته باشد و شرکت‌ها را از نظر ریسک بررسی کنیم.

وی این را هم گفت: در سه سال گذشته تغییرات مدیریتی زیادی در سازمان بورس انجام شد و طرح‌های پیشرفت رتبه بندی شرکت‌ها با کندی همراه شد.

محسنی اظهار داشت: مبلغ اوراق منتشرشده هر شرکت نباید بیش از 60 درصد سود دو سال گذشته تلفیقی شرکت اصلی باشد.

به گفته وی کشور ما در رتبه بندی اعتباری شرکت‌ها 30 سال عقب است، باید از دانش فنی شریک خارجی استفاده کنیم و از ابتدای تاسیس این شرکت‌ها تاکنون 8 شرکت به وسیله رتبه بندی توانسته‌اند اوراق منتشر کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین مالی رتبه بندی بازار سرمایه بورس انتشار اوراق رتبه بندی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن