Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان از الزام دریافت و نصب شناسه کالا برای نوشت افزار خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فرهاد دلق پوش از  الزام دریافت و نصب شناسه کالا برای نوشت افزار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا کلیه صنوف مرتبط به نوشت افزار و ملزومات اداری؛ حسب دستور العمل ابلاغی جدید از طرف قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مکلف به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی لوازم التحریر، نوشت افزار و ملزومات اداری  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان ابلاغ این دستورالعمل را به استناد ماده 31 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی دانست و اظهار داشت: بنابراین تمامی متقاضیان این اقلام از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل 6 آذر سال جاری باید جهت ثبت نام، احراز صلاحیت و انجام عملیات شناسه کالا به" سامانه جامع تجارت" مراجعه کنند. همچنین از زمان ابلاغ این دستورالعمل، ثبت آمار تولید مربوط به استفاده از شناسه کالا خواهد بود.

وی اهداف اصلی این دستورالعمل را ارائه ساختار شناسه کالا، ارایه راهکار ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا، تعریف فرآیند اجرایی و تعیین اولویت‌ها برشمرد و اضافه نمود: بر این اساس تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالا‌های مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه و اخذ شناسه کالا برای کلیه سطوح محصول تا پایان زنجیره فروش ملزم به نصب شناسه کالا تا کوچک‌ترین سطح بسته بندی کالا‌های خود هستند.

دکتر دلق پوش تصریح کرد: تکمیل شناسنامه کالا و دریافت شناسه باید به ازای هر قلم (نوع) کالای تولید شده داخلی، توسط تولید کننده و هر قلم (نوع) کالای وارداتی توسط واردکننده، برای اولین سری تولید یا واردات بعد از الزام شناسه بر اساس اولویت‌ها و زمان بندی‌های ارائه شده، انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این ابلاغیه، گمرک؛ نسبت به دریافت و ثبت گواهی‌ها و شماره شناسه کالا از سامانه جامع تجارت به استناد ماده ۸ آیین نامه ملزم شده است و  دستورالعمل صادره شامل کالا‌هایی است که بعد از الزام شناسه کالا؛ تولید یا وارد می‌شوند، لذا تعیین تکلیف کالا‌های موجود در کشور و ترخیص سفارشات قبل از الزام، به ترتیب مشمول ماده ۷ آیین‌نامه و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات خواهند بود.

رئیس سازمان صمت گیلان این اقدام را حمایت از تولید داخل و ساماندهی بازار نوشت افزار و ملزومات اداری دانست و عنوان کرد: در این راستا معاونت نظارت و بازرسی سازمان برنامه نظارتی خود را تنظیم خواهد نمود و در جهت حسن انجام دستورالعمل در رابطه با کالاهای مشمول با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز آیین نامه واردات تجارت قانون حمایت از تولید حمایت از تولید قاچاق کالا رییس سازمان صمت گیلان نصب شناسه کالا نوشت افزار آیین نامه دلق پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مولوی افزود: از فروردین ماه پرداخت حق تأهل به کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ هرار تومان الزامی است.
وی ادامه داد: پارسال از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بازرسی شد که ۸۰ درصد مربوط به رعایت ایمنی در محیط کار بود.
مولوی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار بازرسی در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی کار انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد