Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه ۳ قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر در سامانه هوشمند توزیع خبر داد.

به گزارش برنا، اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایرانبا بیان این که از ۱۸ آبان مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری را در تهران با تناژ ۳۰۰ تن در روز به صورت دیجیتال عرضه شده است گفت: در گام دوم شهرهای کرج و اصفهان به این نحوه توزیع افزوده شدند و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر هوشمندسازی توزیع، از امروز ۱۰ آذرماه شاهد عرضه ۳ قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر هستیم و تا هفته آینده لبنیات هم به این اقلام اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما از توزیع هوشمند محصولات تنظیم بازاری نظارت و کنترل بازار به صورت هوشمند و آنلاین است، البته این اقدام باید به تمام اصناف و فروشگاه های سطح کشور افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: این اقدام باعث شده جو روانی حاکم بر بازار از حالت متلاطم خارج شود و آرامش به بازار مصرف مردم بازگردد.

وی افزود: ما از تمام شرکت های دانش بنیان می خواهیم تا به این کمپین بزرگ ملی بپیوندند و در ایام پایانی سال، شب عید و ماه رمضان توزیع از طریق سامانه های هوشمند انجام شود.

قادری فر با بیان این که از امروز سه رقم برنج وارداتی پر مصرف و با کیفیت را عرضه می کنیم، عنوان کرد: با توجه به این که فصل برداشت برنج ایرانی به اتمام رسیده است ما دسترسی به منابع ارزان قیمت در مزرعه نداریم و این بخش در  زمان برداشت محصول به سامانه ها اضافه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ذخایر استراتژیک بسیار خوبی که در تمام انبارهای وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد، هیچ کمبودی در ذخایر راهبردی برای توزیع نداریم اما اختلال در روند توزیع و واسطه گری های غیر ضروری که در بازار مصرف وجود دارد باعث ایجاد جو روانی در بازار و اخلال در آرامش مردم می شود که استفاده از سامانه های هوشمند یکی از راهبردهای اساسی است که وزارت جهاد کشاورزی برای آرامش بخشی به بازار مصرف در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رابطه با نحوه همکاری استارت آپ ها با طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی گفت: طی فراخوانی که در نیمه آبان ماه به صورت رسمی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و سایت سازمان تعاون روستایی ایران منتشر کردیم، از تمام استارت آپ ها، کسب و کارهای نوپا و شرکت های دانش بنیان فعال در توزیع هوشمند در زنجیره مواد غذایی دعوت کردیم که به ما بپیوندند که تاکنون بیش از ۳۳ استارت آپ و شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند اما این استارت آپ ها حتما باید از توان پشتیبانی و لجستیکی مناسب برای بازاررسانی محصولات برخوردار باشند تا کالاهای تنظیم بازاری را صرفا با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار که به صورت روزانه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی منتشر می شود به دست مصرف کننده برسانند و مدت زمان ارسال کالاها هم بیش از ۲۴ ساعت نباید به طول بینجامد.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر شرکت بازرگام که با توان لجستیکی بالا در این عرصه فعالیت می کند، شب گذشته دو شرکت دیگر هم به این کمپین پیوسته‌اند و صبح امروز هم یک استارت آپ در مشهد اعلام آمادگی کرده است.

قادری فر ادامه داد: ما اقلام را با قیمت خرید در اختیار این شرکت ها قرار می دهیم و با یک حاشیه سود کم و رعایت سقف قیمت مصوب شورای قیمت گذاری این محصولات به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای توزیع B۲B در بین اصناف و فروشگاه های سطح شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده ایم تا با هوشمندی سامانه بتوانیم محصولات را از انبارهای شرکت های پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای عرضه کنیم، طبیعتا توزیع مویرگی هم با تفاهم نامه ای که با اتاق اصناف منعقد شده، در دستور کار قرار می گیرد تا همه شهروندان بتوانند از این امکان در کل کشور استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: ما طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی را از ۱۸ آبان در تهران و از ۲۵ آبانماه در کرج و اصفهان شروع کرده‌ایم و از امروز شیراز، مشهد و یزد به این طرح اضافه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اصفهان جهاد کشاورزی شکر لبنیات شب عید ماه رمضان برنج کشاورزی کالاهای اساسی مواد غذایی مشهد قیمت گذاری یزد ایران برنج جهاد کشاورزی شکر لبنیات مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران وزارت جهاد کشاورزی توزیع هوشمند تنظیم بازاری تنظیم بازار استارت آپ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۹ هزارو ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آبفا، حشمت اله عباسی با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب افزایش می یابد، اظهارکرد: طی سال گذشته، ۹ هزار و ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده است.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۲۵ فقره در شهرهای استان و تعداد چهار هزار و ۲۵۱ فقره در روستاها بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه خدمات مشترکین را هوشمند سازی کنتور های آب عنوان کرد و گفت: در راستای کنترل، مدیریت و بهینه سازی مصارف وهمچنین مشاهده آنلاین و تسهیل در فرآیند قرائت کنتور و جلوگیری از هرگونه خطاهای مرتبط با کنترل مصارف، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با شناسایی دستگاه ها و اماکن پرمصرف، عملیات تجهیز این اماکن به کنتور های هوشمند را آغاز کرده و تا کنون ١٣٤کنتور هوشمند در سطح استان مرکزی نصب شده است.

عباسی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در استان را ٢٠٠ لیتر در شبانه روز اعلام وتاکید کرد: مدیریت صحیح مصرف آب در جامعه فرهنگ سازی، جلب اعتماد عمومی و مشارکت همگانی مردم را میطلبد.

وی افزود: ٩٩.٩٩درصد جمعیت شهری و ٩١درصد از جمعیت روستایی از خدمات آب شرب پایدار در استان بهره مند هستند.

کد خبر 749450

دیگر خبرها

  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند