Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت نیواطلس، شرکت توبی دایناووکس (Tobii Dynavox) سوئدی اکنون دانش ردیابی چشم خود را به iPad اپل آورده است و به افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند فلج مغزی، آسیب نخاعی و ... هستند، کمک می‌کند.

این شرکت با بهره گیری از قدرت iPadOS 15 به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از چشمان‌شان مکان‌نما را بر روی صفحه نمایش کنترل کرده و به این طریق وارد شبکه‌های اجتماعی شده و به بازی و سرگرمی‌ در آنجا بپردازند و به برنامه‌های آموزشی و غیره نیز دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نرم‌افزار به همراه مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ارتباطی تقویت‌کننده و جایگزین (AAC) از جمله TD Talk طراحی شده است که متن ایجاد شده توسط حرکت چشم را به گفتار طبیعی تبدیل می‌کند. 

نتایج جالب نظرسنجی از کاربران آی‌پد اپل

این مجموعه با دو بلندگوی 10 واتی یکپارچه و با بلوتوث 5.0 و اتصال Wi-Fi 6 عرضه می‌شود و می‌توان آن را روی ویلچر یا پایه نصب کرد.جدیدترین سخت افزار ردیابی چشم Tobii در شدیدترین شرایط نوری، حتی در فضای باز و در نور شدید خورشید نیز کار می کند. لوازم جانبی Made for iPad دارای یک صفحه نمایش ثانویه در پشت است تا مکالمات چهره به چهره طبیعی‌تری را با انعکاس آنچه که توسط کاربر ردیابی و وارد شده را ایجاد کند.

فردریک روبن، مدیر عامل شرکت می‌گوید: «ما بسیار مفتخریم که TD Pilot را راه‌اندازی کردیم؛ یک راه‌حل ارتباطی متحول‌کننده زندگی که افراد دارای معلولیت را قادر می‌سازد تا زندگی کامل خود را داشته باشند. ما با استفاده از این فناوری، راه‌حلی قدرتمند و آسان برای پشتیبانی از نیازهای مشتریان خود ایجاد کرده‌ایم.»

پکیج TD Pilot در حال حاضر همراه با آی پد، کابل‌های اتصال و باتری به فروش می‌رسد. چیزی که مشخص نشده قیمت آن است، اما Tobii خاطرنشان می‌کند که کاربران ممکن است واجد شرایط دریافت بودجه برای کمک به ورود این فناوری کمکی به زندگی خود باشند، همچنین این دستگاه می‌تواند به عنوان یک دستگاه پزشکی توسط متخصصان تجویز شود و حتی "از طریق سیستم‌های بیمه تحویل افراد واجد شرایط شود.

کد خبر 640539 برچسب‌ها شرکت اپل تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آمریکا یک ناوگان از هواپیماهای آخرالزمانی در اختیار خواهد داشت که طبق گزارش ها نشانه ای از آمادگی این کشور برای جنگ جهانی سوم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای توسعه هواپیماهایی امضا کرده که جایگزین بویینگ های قدیمی می شوند که برای حفاظت از رییس جمهور طی حملات هسته ای استفاده می شد.

این بودجه به شرکت سیرا نوادا تخصیص یافته که جانشین هواپیمای E-۴B Nightwatch می شود که دارای یک پست فرماندهی متحرک و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و تاثیرات الکترومغناطیسی است. طبق پیش بینی ها این پروژه «مرکز عملیات هوابرد بقا»(Survival Airborne Operations Center) نام گرفته و تا ۲۰۳۶ میلادی تکمیل می شود.

در این میان نیروهای هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از ۴ هواپیمایE-۴B در اختیار دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در وضعیت آماده باش است. اما این هواپیماهای بویینگ قدیمی شده و برخی قطعات آنها نیز منسوخ شده اند.

شرکت سیرا نوادا در همین زمینه اعلام کرده مشغول ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده است. در بیانیه شرکت آمده است: چنین مرکزی در حقیقت یک هواپیمای بسیار مخصوص است که فرماندهی، کنترل و ارتباطات حیاتی طی رویدادهای اضطراری در سطح ملی را برای رییس جمهور ، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک آمریکا فراهم می کند.

البته هنوز جزییاتی از طراحی هواپیما منتشر نشده اما احتمالا مشابه E-۴B Nightwatch خواهد بود.

هواپیماهای آخرالزمانی فعلی دارای سیستم ارتباطات ماهواره ای پیشرفته، حفاظ های گرمایشی و هسته ای ، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته برای خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی هستند.

همچنین این هواپیماها قادر به سوختگیری در هوا هستند و می توانند به مدت ۳۵.۴ ساعت در هوا و در حالت عملیاتی بمانند. موتورهای چنین هواپیمایی که قادر به حمل ۸۰۰ هزار پوند هستند، ۵۲۵۰۰ پوند پیشرانش دارند. هر هواپیمای E-۴B حدود ۲۳۱ فوت طول و پهنای بال آنها ۱۹۵ فوت است. ساخت هریک از این هواپیماها ۲۲۳ میلیون دلار هزینه دارد.

کد خبر 6092725 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق