Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین روند واکسیناسیون کرونا در استان افزود: پوشش واکسن دوز اول کرونا در استان ۸۵.۲ درصد در جمعیت بالای ۱۸ سال و پوشش دوز دوم ۶۹.۷ درصد است.

وی ادامه داد: پوشش دوز اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۰ درصد و پوشش دوز دوم برای این گروه سنی ۵۲.۴ درصد است ولی پوشش دوز سوم پایین است و از افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم تقاضا داریم تا هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی زاده علت پایین بودن پوشش دوز سوم واکسیناسیون کرونا، اطمینان افراد از ایجاد ایمنی دو دوز دریافتی عنوان کرد و گفت: دز اول واکسن تأثیر چندانی در پیشگیری از بیماری نداشته بلکه دوز دوم و در صورت لزوم دوز سوم باعث پیشگیری از ابتلاء به نوع شدید بیماری می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش بیماران کرونایی متصل به ونتیلاتور در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند که کمترین رقم طی ۱۱۰ روز اخیر است.

وی اضافه کرد: از نیمه‌های مرداد امسال، وقوع موج پنجم شیوع کرونا در آذربایجان غربی موجب شد تا آمارهای ابتلاء، بستری، فوتی، بستری شدگان در بخش‌های آی سی یو و استفاده کنندگان از ونتیلاتور به صورت روزافزون بیشتر شود ولی طی هفته‌های اخیر، این روند نزولی بوده است.

ولی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی، در بخش آی سی یو بستری هستند که در این خصوص نیز شاهد کاهش حدود ۶۰ نفری نسبت به اواخر آبان هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۶۲۸ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که نسبت به آخر آبان، ۱۱۳ نفر کمتر است.

کد خبر 5365228

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسن کرونا زلزله بسیج لیگ برتر فوتبال ایران هفته بسیج عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا آذربایجان غربی پوشش دوز دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:  به دنبال گزارشى مبنی بر بارش باران و آبگرفتگی در روستای عذاب و مساکن مهر شهرک ولیعصر خوی ۳ تیم امداد نجات سیلاب  هلال احمر این شهرستان  به محل های متاثر از آبگرفتگی اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود:ارزیابی منازل آبگرفته انجام شده و امدادگران توانستند به۱۰ خانوار آسیب دیده در این حادثه امدادرسانی کنند.

 

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی