Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ساری در مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی بابائی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذر) قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به وزرای کشور و راه خواستار همراهی آن ها با مدیریت شهری و شهرداری ساری برای عملیاتی شدن پروژه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: عدم اجرای قانون رفع تداخل برای حل مشکلات کشاورزان با دستگاه های اداری ضروری است همچنین وزیر آموزش و پرورش باید در پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان تسریع کند.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و حل مشکل معیشت مردم نیاز به اصلاح دارد، همچنین بنیاد مسکن باید برای وضعیت مسکن روستایی اقدامی بیاندیشد، همچنین مشکلات شهرداری ها و شوراها نیز باید از طرف وزارت کشور برطرف شود.

**بودجه سالیانه باید استان محور شود
کمال علی پورخنکداری نیز در تذکر شفاهی خطاب به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه خواستار استان محور شدن بودجه شد تا مشکلات کشور کاهش یابد.

وی افزود: برای حل مشکل بیکاری، 32 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 1400 قرار داده شد اما باز هم مشکل بیکاری داریم؛ رئیس جمهور هر چه سریع تر این اعتبار را تخصیص دهد.

نماینده قائم شهر در مجلس در ادامه در تذکری خطاب به وزیر بهداشت، عنوان کرد: بیمارستان رازی قائمشهر باید پیگیری شود تا به فوریت به افتتاح برسد تا مشکل 700 هزار نفر برطرف شود. همچنین بیمارستان شهدای زیر آب کمبود پزشک دارد و بیماران برای رادیولوژی باید 50 کیلومتر تا قائمشهر سفر کنند.

**5 دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند
در ادامه بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی گفت: از دولت درخواست دارم به بحث گرانی و عدم التزام به قواعد و فروش کالاهای اساسی توجه خاص داشته باشد، 5 دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان قیمت برای کالاها و خدمات نقش بسته است، با چه قاعده ای همچنان در حال افزایش است. به نظر می رسد توجه به اصالت و موضوع هزینه ها در تعیین قیمت وجود ندارد. همچنان بحث نهاده های دامی از مشکلات جدی است و دامداران در شرایط نامساعدی به سر می برندو لذا از وزیر کشاورزی می‌خواهم در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد.

نماینده سبزوار در پایان بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم موضوع سندهای شهرهای حوزه انتخابیه را حل و فصل کند، سال هاست این زمین ها وضعیت مشخصی ندارند. همچنین وزیر ورزش و جوانان مشکلات ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار که به صورت ناقص افتتاح شده است را حل و فصل کند.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟

علی فرهادی، با بیان اینکه سال گذشته مجوز به کارگیری دوباره بازنشستگان براساس مصوبه سران قوا تعیین شد گفت: در این مصوبه ظرفیت به کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته با فعالیت ۲۴ ساعت در هفته در مدارس دولتی دریافت شد.

وی با بیان اینکه از ۷۰ هزار مجوز ظرفیت اخذ شده، تنها ۳۴-۳۵ هزار نفر از آن استقبال کردند افزود: علت این استقبال کم، پایین بودن نرخ حق التدریس‌ها است.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پرداخت حق التدریس در مدارس دولتی انجام می‌شود ادامه داد: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

وی پیش از این گفته بود: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان تصویب می‌شود چرا که سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با آن موافق هستند که با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند چرا که نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند و با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه