Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: دور تازه مذاکرات برجامی در وین در شرایطی پیش می‌رود که تیم مذاکره‌کننده ایرانی مشخصا بر یک هدف تمرکز کرده‌اند؛ رفع تمام تحریم‌ها. حالا در این شرایط باید دید آیا غربی‌ها و مشخصا آمریکا در قبال این موضوع چه واکنشی خواهند داشت؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره مذاکرات وین به «فردا» گفت: «موضع‌گیری ما کاملا روشن است؛ آنکه آمریکایی‌ها باید به تعهداتشان برگردند تا ما اجازه دهیم به مذاکرات وارد شوند و ضمانت هم بدهند که دیگر بدعهدی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کار نادرستی انجام ندادیم و همواره به تعهدات برجامی پایبند بودیم و حتی کاهش سطح تعهداتمان هم بر اساس برجام بود؛ حالا در این شرایط ما مدعی هستیم و غربی‌ها نمی‌توانند برای ما شرط بگذارند».

او درباره موضع ایران مبنی بر لغو تمام تحریم‌ها بیان کرد: «باید قائل به تفکیک شد. یک‌سری تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زمان تسخیر لانه جاسوسی وضع شد، یک سری هم به بهانه مسائل حقوق بشری بوده است اما تحریم‌هایی به دلیل مسائل هسته‌ای علیه ایران مقرر شد. ما خواستار رفع تحریم‌هایی هستیم که قرار بود به واسطه برجام لغو شود و البته تحریم‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران وضع شد».

این فعال سیاسی درباره این ادعای برخی غربی‌ها که در صورت شکست مذاکرات ممکن است پرونده هسته‌ای ایران بار دیگر به شورای امنیت برود، اظهار کرد: «غربی‌ها با این تهدیدها راه به جایی نمی‌برند. مگر آن زمان که پرونده ایران را به شورای امنیت بردند، چه غلطی کردند؟ حالا که ایران قوی‌تر از گذشته هم شده است، این‌گونه تهدیدها بلاموضوع است. ما نه از این تهدیدها می‌ترسیم و نه از شورای امنیت اما می‌گوییم که همه طرف‌ها باید عاقلانه رفتار کنند و سعی کنند بر اساس شیوه‌ای منطقی مذاکرات به نتیجه برسد».

او ادامه داد: «واقعا غربی‌ها و مشخصا آمریکا نمی‌توانند مدعی باشند؛ آمریکا حتی باید خسارت هم برای عدم اجرای برجام و خروج از این توافق‌نامه بدهد. آنها اگر مثل آدم رفتار کنند، ایران هم تمایل دارد در چارچوبی منطقی به نتیجه برسد».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «به هر حال ما امیدورایم که مذاکرات وین نتایج خوبی داشته باشد و آقای باقری و همکارانش هم باید بر رفع تحریم‌ها تمرکز کنند. اگر ما بتوانیم آمریکایی‌ها را به مدار قانون‌گرایی برگردانم، فعلا دستاور خوبی به دست آورده‌ایم و می‌توان گفت اگر نتیجه این دور مذاکرات همین باشد، مذاکرات موفقی داشته‌ایم».

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات حقیقت پور برجام تحریم ها غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی هاشمی نسب بعد از بازی با ذوب آهن عنوان کرد: درباره عملکرد‌مان و بابت شکل بازی‌مان در نیمه اول از هواداران عذرخواهی می‌کنم. در نیمه اول استقلال نبودیم و در حد قهرمانی نبودیم. در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان کردیم به خودشان آمدند و فهمیدند که چه جایگاهی دارند. خوشبختانه در نیمه دوم توانستیم به بازی برگردیم و گل زدیم.

وی ادامه داد: یکسری از صحبت‌ها برای خلوت آدم‌هاست، ولی آدم دوست دارد درباره آن صحبت کند. بازیکنی می‌آید و تماشاگران ما را تحریک می‌کند و بعد از گل مقابل تماشاگران استقلال خوشحالی می‌کنند، ما هیچ ترسی نداریم. ما آنقدر به قدرت بازیکنان‌مان ایمان داریم و مطمئن هستیم که به بازی برمی‌گردیم. قبلاً هم گفته بودم که ما قهرمان شدیم فارغ از اینکه جام بگیریم. این تیم برای ما قهرمان لیگ است، چه با جام و چه بدون جام. یکسری افراد از اربابان‌شان خط می‌گیرند تا جلوی ما توان بگذارند. ما دنبال این نیستیم که مقابل ما توان نگذارند و شل بازی کنند، چون قبلاً استقلالی بودند، توقع ما این است که شرافتمندانه بازی کرده و وقت‌کشی نکنند. آقایان ما هم بازی‌ها را بلد هستیم، آنهایی که باید بدانند می‌دانند. من به موقعش شفاف صحبت می‌کنم. الان بدون هیچ صحبتی ما را 50 میلیون جریمه می‌کنند ما هم هیچ ترسی نداریم هزار میلیارد دیگر هم جریمه‌ام کنند. یک چیزی می‌گویم نه 50 میلیون و 70 میلیون، تا آن بالایی نخواهد هیچ برگی نمی‌افتد.

وی افزود: این تیم الان هم قهرمان هست. بارها گفته‌ام، سوم و چهارم هم بشویم استقلال برای ما قهرمان است. ممنون هواداران هستیم و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

مربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که نمی‌ترسد کمیته انضباطی او را احضار کند، گفت: اصلاً مهم نیست. من چه حرفی زدم؟ به کسی افترا زدم؟

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!