Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها –  هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به ورود موج بارشی جدید به استان هشدار سطح زرد اعلام کرده که احتمال بروز خساراتی وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اداره کل هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح زرد نسبت به ورود موجی ناپایدار در امروز و فردا مردم و مسئولان را نسبت به انجام اقدامات ضروری آگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام هواشناسی موجی ناپایدار امروز و فردا پنجشنبه جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این موج که در مدت حضور خود، در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک محلی می‌شود، در روز پنجشنبه تقویت شده بارش‌هایی نیز احتمالاً همراه با رعد و برق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

بارش در نواحی شمالی و شرقی استان نمود بیشتری داشته در ارتفاعات و احتمالاً گردنه‌ای استان به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد. همچنین دمای هوا در دو روز پایانی هفته به شکلی محسوس کاهش می‌یابد. پیش بینی می‌شود کاهش دمای هوا، در اوایل روزهای جمعه و شنبه، به خصوص در مناطق سردسیر و مرطوب استان، با مه غلیظ صبحگاهی همراه شود.

هواشناسی ایران 1400/09/10| بارش باران و برف در 28 استان/ هشدار کولاک برف در 17 استانهواشناسی ایران 1400/09/09| سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌هاهواشناسی ایران 1400/09/08؛ سامانه بارشی چهارشنبه وارد کشور می‌شود/ هشدار شرایط بسیار ناسالم برای تمام گروه‌های سنی 4 شهر

هواشناسی شروع فعالیت این موج را اواسط امروز چهارشنبه 10 آذر ماه و اتمام آن را پایان فردا پنجشنبه عنوان کرد که مخاطرات آن شامل وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی، بارش باران و کاهش محسوس دمای هوا است.

به دنبال این موج کاهش دمای هوا در کل استان مشاهده می‌شود اما بارش باران بیشتر برای منطقه اورامانات و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، کنگاور، سنقر و هرسین پیش‌بینی شده است.

احتمال شکست درختان و وقوع خساراتی به سازه‌های بلند، آلودگی موقت هوا، لغزندگی جاده‌ها و یخبندان در نواحی سردسیر و معتدل در اوایل روزهای جمعه، شنبه و احتمالاَ یکشنبه پیش‌بینی شده است.

بنابراین پیش‌بینی‌ها جهت جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و عموم مردم استان بهپاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، احتیاط در رانندگی در زمان بارش،پرهیز از کوهنوردی و حضور در مکان‌های با خطر سقوط اشیامراقبت از محصولات گلخانه‌ای در مقابل کاهش دمای هوا، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز و تنظیم دمای پکیج‌ها و موتورخانه‌ها توصیه شده‌اند.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا دمای هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و برای ۵ استان هشدار بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه 9 اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه 1403/02/07

زمان پایان: شنبه 1403/02/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/07: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه 1403/02/08: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه 1403/02/09

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • وزش باد شدید در ایلام، موجب شکستن درختان شد (فیلم)
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب