Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه درمانگاه های هلال احمر، همه روزه آماده ارائه خدمات درمانی در عراق هستند، از کنترل زائرین با اخذ تست فوری در مسیر بازگشت به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از جمعیت هلال احمر، طاهر درودی در خصوص آخرین وضعیت سفر به عتبات عالیات و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تنها کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند امکان سفر به عتبات عالیات را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر زائرین نیاز است تا پیش از سوار شدن به هواپیما، تست pcr منفی خود را ارائه دهند.

وی افزود: این کنترل ها در پرواز تا حدود زیادی مانع شیوع بیماری کرونا می شود. در حین دوره زیارت نیز زائرین در صورتی که علائم مشکوک داشتند، می توانند به درمانگاه های هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین مراجعه کنند و خدمات درمانی سرپایی دریافت کنند. مشخصا اگر نیاز به درمان تخصصی داشته باشند نیز به بیمارستان های تخصصی عراق منتقل می شوند.

درودی تصریح کرد: در هنگام بازگشت نیز از زائرین تست فوری و pcr گرفته می شود تا ویروس از طریق سایر کشورها به ایران وارد نشود. افراد مبتلا نیز قرنطینه خواهند شد تا رویه درمان را سپری کنند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائرین عتبات عالیات در هتل مستقر هستند و طبق دستورالعمل های ابلاغ شده، سکونت در اتاق های هتل به حداقل رسیده است و به مدیران کاروان های زیارتی نیز ابلاغ شده است که در صورتی که فردی دچار علائم مشکوک بود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

درودی با تاکید بر این که زائرین باید داروهای مورد نیاز خود را به اندازه ۱۰ روز به همراه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنوز باید با جدیت تداوم داشته باشد و زائرین حتی المقدور از حضور در محل های شلوغ همچون بازارها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: زائرین زمانی که به هتل ها باز می گردند، اکیدا دست و صورت خود را با مواد بهداشتی شست و شو داده و هر ۴ ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند تا آلوده به کرونا نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی هلال احمر واکسن کرونا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد