Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@02:24:16 GMT

میوه‌های شب یلدا تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۷۰۲

میوه‌های شب یلدا تامین شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی دارایی نژاد افزود: از آن جایی که هر ساله میوه‌های شب یلدا مثل هندوانه و انار مصرف بیشتری دارد، امسال نیز برنامه ریزی برای عرضه آن صورت گرفته است.

وی گفت: هندوانه سفید، هندوانه ساکاتا، بیضی و گرد در میناب کشت شده و در حال عرضه در میادین مرکزی است.

رئیس اتحادیه بارفروشان به عرضه روزانه 200 تا 300 تن هندوانه در میادین بزرگ کشور اشاره کرد و افزود: تا یک هفته آینده، عرضه به بیش از هزار تن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارایی نژاد به عرضه انار هم اشاره کرد و گفت: برای تامین انار شب یلدا، باغ‌های شیراز، ساوه، فیروزکوه، دماوند، کاشمر و قسمتی از کاشان را رصد کردیم ضمن اینکه بخشی از انارهای برداشت شده در انبارها ذخیره شده که اگر در آستانه شب یلدا، قیمت‌ها افزایش داشت، با عرضه انارهای دپو شده به بازار، از افزایش قیمت آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه هندوانه سفید و ساکاتا پنج هزار تومان در میادین مرکزی میوه قیمت گذاری شده است افزود: هندوانه گرد و بیضی نیز هفت هزار تومان در میادین مرکزی به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: انار ساوه 10 تا 16 هزار، انار کاشمر و شیراز 10 تا 22 هزار و انار صادراتی دماوند در میادین مرکزی 25 هزار تومان عرضه می‌شود.

دارایی نژاد با اشاره به کاهش مهمانی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم نیز موجب شده تا مصرف میوه 50 درصد کاهش داشته باشد.

وی به ذخیره مرکبات و میوه برای شب عید هم اشاره کرد و افزود: بیش از دو میلیون و 500 هزار تن مرکبات (پرتغال و نارنگی) در استان مازندران تولید، و حدود چهار میلیون و 500 هزار تن سیب نیز برداشت و در انبارها ذخیره شده است.

دارایی نژاد گفت: در حال حاضر 66 نوع سبزی، انواع میوه و صیفی جات در میادین وجود دارد که در تولید آن‌ها مشکلی نیست.

وی به دپوی سیب زمینی توسط دلال‌ها هم اشاره کرد و افزود: با کشف انبارهای دپوی سیب زمینی، توانستیم زمینه عرضه آن را افزایش دهیم که اگر این انبارها کشف نمی‌شد در تامین سیب زمینی به مشکل مواجه می‌شدیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون تن سیب زمینی در انبارها توسط دلال‌ها دپو شده بود گفت: قصد دلالان از دپو آن این بود که با عرضه کم، قیمت‌ها را افزایش دهند.

دارایی نژاد افزود: از 50 درصد سیب زمینی‌ها ذخیره شده, 30 درصد برای صادرات به ازبکستان، ارمنستان، هند و ... است و فقط 20 درصد به شبکه عرضه داده می‌شد که با ورود تعزیرات و وزارت صمت، انبارها رصد شد و عرضه افزایش یافت که در حال حاضر سیب زمینی با قیمت شش تا هشت هزار تومان عرضه می‌شود.

وی به عرضه گوجه فرنگی هم اشاره کرد و گفت: گوجه فرنگی در استان‌های بوشهر و شیراز در حال برداشت است.

رئیس اتحادیه بارفروشان علت عرضه کم گوجه فرنگی را سرما زدگی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی مناسب است به گونه‌ای که گوجه فرنگی بوته رس هشت تا 10 هزار تومان و گوجه کال که رنگ آوری می‌شود کیلویی هفت هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120414 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز رئیس اتحادیه بارفروشان میادین مرکزی هم اشاره دارایی نژاد حال حاضر هزار تومان گوجه فرنگی سیب زمینی شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد