Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

در رقابتهای لیگ چوب‌کشی۱۸ تیم آقایان و ۱۸ تیم در بخش بانوان از استانهای مختلف کشور با هم رقابت  می‌کنند که امید است ورزشکاران گیلانی با موفقیت این دوره از مسابقات را به اتمام برسانند.

ایمان سهیلی افزود: میلاد نخجیروان، نصیر نورده، شایان قربانی ، ابراهیم اولیایی ، یاسین بابایی ، پیام حبیبی و مجتبی پایدار اعضای تیم چوب‌کشی مردان گیلان را در رقابتهای لیگ کشور تشکیل می‌دهند که کورش آتش افروز به عنوان مربی و محمد موسی‌نژاد به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گیلان بیان کرد: همچنین فاطمه شعبان‌پور، بهاره اصغرزاده ، نگین فرج‌پور، فتانه بهرامی و فاطمه مهدی‌زاده اعضای تیم چوب‌کشی بانوان گیلان را در رقابتهای لیگ کشور تشکیل می‌دهند که مدینه شعبان‌پور به عنوان مربی این تیم را هدایت می‌کند.

سهیلی خاطرنشان کرد: رقابتهای لیگ چوب کشی قهرمانی کشور با حضور ۳۸۰ ورزشکار و به مدت ۲ روز  در استان اصفهان پیگیری می‌شود .

چوب کشی یکی از بازیهای بومی محلی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.در بازی بومی محلی چوب کشی، یک چوب بین دستان ۲ ورزشکاری که به طور نشسته رو در روی هم قرار گرفته و به وسیله یک تخته یا مانع از هم جدا هستند، قرار می‌گیرد که هر ورزشکار باید این چوب را از دست حریفش خارج کرده و آن را تصاحب کند.

در ایران بیش از یکهزار ورزش بومی محلی شناسایی شده که از این تعداد، حدود ۴۰۰ بازی بومی محلی مربوط به استان گیلان است که از مهمترین این بازیها می‌توان به کشتی گیله‌مردی، لافند بازی ، ال کاوه، مرغانه جنگ، غیش بازی ، کلاه پران ، عروس گولی ، آهوچره ، آغوز بازی و شیرین دودو (زو یا کبدی) اشاره کرد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رشت فدراسیون های ورزشی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رشت فدراسیون های ورزشی گیلان رقابتهای لیگ بومی محلی چوب کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های قهرمانی بوکس جوانان و امید آسیا از شنبه ۸ اردیبهشت به میزبانی قزاقستان آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

تیم‌های جوانان و امید ایران نیز با با ۱۸ بوکسور در این مسابقات حضور دارند. در دومین روز این مسابقات هر چهار نماینده ایران در بخش امید موفق به کسب پیروزی مقابل حریفان خود شدند.

آرشام حسنی در وزن ۴۸ کیلوگرم مقابل "لی جونگ هو" از کره‌جنوبی به برتری رسید. وی در دور بعدی به مصاف بوکسور هندی می رود.

نیما بیاتی نماینده ۵۷ کیلوگرم ایران در برابر "جان پائول‌" از فیلیپین‌ به برتری رسید تا در دور بعدی با بوکسور مغولستان به رقابت بپردازد.

امیرحسین پیشرو در ۶۳.۵ کیلوگرم مقابل "ویمارشانا" از سریلانکا موفق به پیروزی شد و در دور بعد با بوکسور ازبکستان روبه رو خواهد شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم نیز عیسی فردین در برابر "کرار اسماعیل‌" از عراق به پیروزی رسید تا در مرحله بعد به مصاف نماینده قراقستان برود.

پیش از این و در روز نخست این رقابتها، رضا فضلی در وزن ۵۷ کیلوگرم رده سنی جوانان برابر "بدر الصدرانی" از امارات به برتری دست یافته بود.

فردا و در ادامه این رقابتها در بخش جوانان در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک‌ از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می کند.

کد خبر 6091503

دیگر خبرها

  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد