Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی این پالایشگاه خبر داد و گفت: این پروژه اکنون در مرحله‌ بهره‌برداری اولیه قرار دارد و در روزهای آینده به شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تولید می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان با اشاره به اهداف مهم پروژه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، ارتقا و بهبود کیفیت محصول نهایی و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی، کاهش آثار خوردگی بر تأسیسات و تجهیزات پالایشگاهی، کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی، سهولت در بازاریابی و صادرات و تولید خوراک مناسب برای صنایع پالایش و پتروشیمی و سوخت نیروگاه‌ها از اهداف مهم این پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت شیرین‌سازی واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی را ۸۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به بخش‌های اصلی این واحد اشاره کرد و گفت: واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، واحد خنثی‌سازی پساب کاستیکی ، واحد تولید هوای فشرده و تولید هوای غنی‌شده از اکسیژن، مخزن جدید آتش‌نشانی و پست برق شماره ۱۲ از بخش‌های مهم واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

باغبان همچنین به محصولات این واحد نیز اشاره کرد و  افزود: میعانات گازی مرکاپتان‌زدایی‌شده به مقدار ۸۰ هزار بشکه در روز و ماده شیمیایی DSO با قابلیت استفاده در صنایع پالایش و پتروشیمی به مقدار ۱۲۰ تن در روز دو محصول مهم این واحد است.

وی در پایان بیان کرد: این پروژه در زمان راه‌اندازی کامل در آینده بسیار نزدیک زمینه‌ اشتغال ۵۵ نفر به‌صورت مستقیم و ایجاد زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر در ماه به‌مدت چهار سال به‌صورت غیرمستقیم را فراهم می‌کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مجتمع گاز پارس جنوبی پارس جنوبی واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی پالایشگاه دوم پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.


آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.

وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.

در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود