Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سلامت و رسانه، با بیان اینکه دانشگاه چند سالی بود که به فکر همکاری تخصصی‌تر با رسانه‌های استان بود، اظهار کرد: بعد از بررسی و برگزاری جلسات متعدد برگزاری جشنواره‌ای با رویکرد سلامت مصوب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا در زمان برگزاری جشنواره سلامت و رسانه اشاره و تصریح کرد: هرچند فکر برگزاری جشنواره از دو سال پیش بود ولی بالاخره برگزاری آن بر سال جاری کلید خورد که خوشبختانه با استقبال رسانه‌ها و خبرنگاران فعال مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره سلامت و رسانه بهره‌مندی از نگاه تخصصی رسانه‌ها در حوزه سلامت بود.

قزلباش با اذعان به وجود اشکالاتی در برگزاری جشنواره سلامت و رسانه گفت: اما باید به مزایای برگزاری این جشنواره هم توجه کرد و از تجربه برگزاری آن برای دوره‌های آینده به مانند آنچه که در جشنواره عکس روان و هنر و سلامت روی داد، استفاده بهینه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر جایگاه خاص رسانه‌ها برای این دانشگاه گفت: در راستای بهره‌مندی از این جایگاه است که دانشگاه سعی در  استفاده از نظرات فعالان رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف حوزه نظام سلامت است.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی در سطح جامعه برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا افزود: رسانه‌ها تلاش قابل توجهی برای مشارکت عمومی جامعه داشته‌اند.

قزلباش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی را از موارد آگاهی سازی جامعه توسط رسانه‌ها دانست و ادامه داد: در مورد تزریق واکسن هم رسانه‌ها نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی با ابراز امیدواری برای ادامه برگزاری جشنواره سلامت و رسانه در سال‌های آینده گفت: همه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال اول استانی و در سال‌های آینده ملی و بین المللی ادامه می‌یابد.

ارسال ۳۵۰ اثر به جشنواره سلامت و رسانه

همچنین دبیر جشنواره سلامت و رسانه فلسفه برگزاری جشنواره را ایجاد حساسیت عمومی نسبت به موضوع سلامت دانست و اظهار کرد سلامت یک امر چند وجهی است.

مصطفی محمدی برگزاری جشنواره سلامت و رسانه را بهانه‌ای برای در کنار هم بودن دانست و گفت: این دورهمی‌ها جهان بهتری را برای زندگی بهتر و متعهدانه فراهم خواهد کرد.

وی به تجربیات شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: کرونا به ما فعالان حوزه سلامت و همه مردم ثابت کرد که حال ما وقتی خوب است که حال عمومی جامعه خوب باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: یادمان باشد زوایای این ویروس پنهان است و هنوز از آن سر در نیاورده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری برای آینده‌ای بهتر گفت از فردا رویداد دیگری در راه است بنابراین باید متفاوت باشیم متفاوت باشیم و متفاوت فکر کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در هفت بخش خبر، مصاحبه،  یادداشت و سرمقاله، گزارش، عکس، طراحی و صفحه آرایی برگزار شده است، ادامه داد: این جشنواره ۶۴ شرکت کننده داشت که۳۵۰ اثر ارسال کرده بودند.

وی با تاکید بر نگاه حمایتی دانشگاه علوم پزشکی به حوزه رسانه افزود روند برگزاری جشنواره بعد از فراخوان و جمع‌آوری اثار توسط اساتید حوزه رسانه داوری و ۲۷ نفر برگزیده شدند که تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت زنجان رسانه ها دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزاری جشنواره سلامت و رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری