Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان شمالی در سال 1400 به ریاست حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ضرورت ارائه آموزش های لازم قبل از صدور مجوزهای قانونی در حوزه های کسب و کار و کلیه فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری در استان از مهمترین تأکیدات رئیس کل دادگستری استان و نیز از جمله اصلی ترین مصوبات این جلسه به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان در این جلسه اظهار کرد:دستگاه قضایی بنا ندارد کار اجرایی انجام دهد و یا در فرایندهای مربوط به فعالیت های این حوزه مستقیما دخالت کند؛ چرا که این کار اساسا در حدود اختیارات و در محدوده وظایف قوه قضائیه نیست.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره تلاش می کند با نصب العین قرار دادن رهنمودها و  منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) به نحو شایسته و بایسته از سازوکارهای قانونی برای رفع موانع تولید ، کمک به اشتغال زایی و توسعه پایدار، بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید بهره گیرد و به همین اعتبار  بعنوان یک دستگاه نظارتی و مراقبتی  شناخته می شود که طبعا در قبال مسؤولیت ها و تعهدات قانونی مدیران ذی ربط، بطور جدی از آنان مطالبه گری خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ، همدلی و همراهی مؤثر و مشارکت همه جانبه مسؤولین عضو ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور برای تحقق بخشیدن به اهداف و برنامه های پیش بینی شده؛ تصریح کرد: دستگاه قضایی به دنبال استفاده از کلیه ظرفیت های قانونی و قضایی  است تا بتواند موجبات رونق تولید را در استان تسهیل نماید و برای رسیدن به این هدف از تمامی دستگاه های اجرایی ذی ربط  بطور راهگشا و سازنده حمایت می کند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان گفت:هدف ما در وهله اول مچ گیری از مسؤولین  نیست. ولی از آنان انتظار مساعدت و همراهی مؤثر داریم و البته امیدواریم کار به برخورد سلبی با مدیران و مسؤولین منتهی نشود.

وی افزود:یقینا چنانچه مصادیقی از قصور و سهل انگاری از سوی  مدیران و کارکنان مشاهده شود؛عمل به قانون را بعنوان  یک تکلیف وظیفه  خود می دانیم و به همین جهت دستگاه قضایی  با مصادیق ترک فعل ها بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد .

براتی زاده عدم اطلاع اشخاص متقاضی کار و  فعالیت تولیدی و یا سرمایه گذاری از قوانین و مقررات موضوعه من جمله در حوزه های مقررات مربوط به تأمین اجتماعی و امور مالیاتی را بعنوان یکی از مهمترین مشکلات موجود و از موضوعات اصلی مطروحه در این جلسه برشمرد و بیان کرد:قبل از هر چیز ارائه آموزش های لازم در خصوص قوانین و مقررات موجود از سوی دستگاه های صادر کننده مجوزهای قانونی به متقاضیان  یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد:اصولا ارائه خدمات از سوی دستگاه های مسؤول باید دارای سازوکار ضابطه مند و توأم با رویکردها و راهبردهای آموزشی بهره مند باشد و شرایط به گونه ای رقم بخورد که چنانچه فردی برای اخذ مجوز برای انجام فعالیت های تولیدی تقاضا داد؛ قبل از هرچیز آن فرد از حیث  آگاهی از موازین قانونی بدرستی  توجیه و هدایت شود تا کسب اطلاعات حقوقی لازم از تبعات بعدی برای واحدهای تولیدی ، جامعه و حاکمیت  پیشگیری شود.

تنظیم بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری و مورد نیاز مردم و اعمال نظارت های قانونی در راستای  جلوگیری از تلاطم و بی ثباتی قیمت ها از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کسب و کار سرمایه گذاری رئیس کل دادگستری استان قوه قضائیه اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی اشتغال اقتصاد دستگاه های اجرایی قانون سرمایه مشکلات قوانین و مقررات جامعه کالاهای اساسی سرمایه گذاری آموزش دادگستری اشتغال زایی رئیس کل دادگستری استان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان