Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:42:18 GMT

رایزنی‌های مهدی صفری با مقامات اقتصادی اتریش

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۶۳۶

رایزنی‌های مهدی صفری با مقامات اقتصادی اتریش

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین پایتخت اتریش حضور دارد، امروز (چهارشنبه) ۱۰ آذر ماه با «میخائیل استرل» قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما در این باره با اشاره به نقشه راهی که بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: در این ملاقات قرار شد نقشه راه مذکور را بین پنج تا ۱۰ سال توسعه دهند و با همکاری نزدیک با سفیر ایران در وین، این نقشه راه را مشخص کنیم.

معاون وزیر خارجه همچنین اظهار داشت: علاوه بر این درباره پروژه‌های مختلف بین دو کشور بحث شد و این‌که چگونه در آینده بتوانیم این پروژه‌ها را با طرف اتریشی به صورت فاینانس و دوجانبه اجرا کنیم. 

صفری با بیان این‌که در نقشه راه دو کشور حدود ۶ گروه همکاری در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، توریسم و ... داریم که چند گروه‌ تشکیل شده، عنوان کرد: قرار است نشست‌های این گروه‌ها بزودی به صورت وبیناری و یا به صورت حضوری برگزار شود و سند کمیسیون مشترک که از یک سال پیش آماده شده، در سفر طرف اتریشی به ایران امضا شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی به ملاقات دیروزش با رئیس بانک مرکزی اتریش نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار درباره مسائل بانکی صحبت شد. علاوه بر آن ملاقات دیگری با بیمه اتریش داشتیم که درباره پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مختلف و افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هستند، بحث و تبادل نظر شد.

 

 

گفتنی است علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز امروز با مایکل لینهارت وزیر خارجه اتریش دیدار و درباره مذاکرات وین و همچنین مناسبات دوجانبه بین ایران و اتریش به گفت‌وگو پرداخت.

 

 

به گزارش فارس، مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های آمریکا از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین آغاز شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد و در ترکیب تیم ایرانی این بار دو معاون از وزارت امور خارجه (معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی) و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی حضور دارند. براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی اتریش مذاکرات وین امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان