Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:57:42 GMT

شهردار تبریز: هوشمندسازی مانع بروز فساد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۸۶۹

شهردار تبریز: هوشمندسازی مانع بروز فساد می‌شود

عباس رنجبر، روز چهارشنبه در بازدید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با بیان اینکه خدمات هوشمندسازی این سازمان، متوجه حال شهروندان می‌شود، افزود: تسریع در روند ارایه خدمات و پیگیری و رفع مشکلات در این زمینه ضروری است.

وی با اشاره به رسالت اصلی سازمان فناوری، اظهار داشت: این سازمان با توجه به دارا بودن ظرفیت‌ های علمی، توان ایفای نقش موثری در شهرداری و شهر تبریز دارد که با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق بر نحوه ارایه خدمات می‌تواند خالق فرصت‌های طلایی برای بهبود مدیریت شهری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز، پویا بودن یک سیستم را از عوامل توسعه آن مجموعه دانست و گفت: گام استوار هر مجموعه، مستلزم هوشمندسازی، برنامه‌ریزی و همسو کردن اهداف است.

رنجبر، با بیان اینکه عملکرد سازمان فناوری در پیشبرد اهداف شهر هوشمند، مهم است، ادامه داد: نقش تک‌تک کارشناسان این سازمان در رسیدن به این اهداف تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، برخورداری از نیروی انسانی توانمند و متخصص است، یادآوری کرد: بدون شک با بهره‌گیری از ظرفیت چنین نیروی انسانی می‌توان خدمات متنوع‌تر و مناسب‌تری به مدیریت شهری و شهروندان ارایه کرد.

رنجبر، با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این سازمان، بر حمایت کامل از برنامه‌ها و اهداف سازمان فناوری و اجرایی شدن سیاست‌های شهر و شهرداری هوشمند تاکید کرد.

محمدرضا کاظمی، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز نیز گفت: با توجه و حمایت‌های شهرداری، پروژه‌های در دست اقدام این سازمان با سرعت هرچه بیشتر انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید رنجبر در جریان روند فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز قرار گرفت.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز شهر هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی تبریز ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز شهر هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴