Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@12:43:06 GMT

رونمایی سامسونگ از اولین مودم 5G مخصوص خودرو

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۹۳۲

رونمایی سامسونگ از اولین مودم 5G مخصوص خودرو

فرارو- به لطف مودم جدید سامسونگ، خودرو‌های آینده می‌توانند به شبکه‌های 5G متصل شوند و از سرعت دانلود تا ۵.۱ گیگابایت بر ثانیه لذت ببرند. به این ترتیب خودرو‌ها از نظر قدرت محاسباتی و اتصال، تقریبا با گوشی‌های هوشمند برابری خواهند کرد.

به گزارش فرارو، مودم Exynos Auto T۵۱۲۳ اولین مودم 5G است که مخصوص خودرو طراحی شده است و اکنون در حال تولید انبوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعات خودرو می‌بایست دوام و طول عمر بالایی داشته باشند، بنابراین خودروسازان نمی‌توانند از تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

این مودم جدید در واقع قابلیت‌هایی بیشتر از یک مودم معمولی ارائه می‌کند. این مودم یک جفت هسته پردازنده Cortex-A۵۵ دارد و می‌تواند داده‌های موقعیت یابی ماهواره‌ای را برای ناوبری ارائه دهد. این تراشه با قابلیت‌های بیشتر و انجام کار مضاعف، نیاز خودرو به تراشه‌های بیشتر را کاهش می‌دهد که این امر باعث ساده‌تر شدن طراحی می‌شود.


در حالی که مودم T۵۱۲۳ اتصال و موقعیت یابی را انجام می‌دهد، چیپست Exynos Auto V۷ (۸ نانومتری) نقش مغز سیستم اطلاعات و سرگرمی وسایل نقلیه را بازی می‌کند. این چیپست را می‌توان با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR۴x (۶۸.۳ گیگابایت بر ثانیه) پیکربندی کرد. این عملکرد از طریق پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A۷۶ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز (بدون هسته کوچک) و یک پردازنده گرافیکی Mali-G۷۶ یازده هسته‌ای انجام می‌شود.

پردازنده گرافیکی در واقع به دو بخش تقسیم می‌شود؛ اول اینکه هشت هسته گرافیکی را برای نمایش اطلاعات مرکزی روی داشبورد ارائه می‌کند و دوم اینکه سه هسته باقی‌مانده نمایشگر اطلاعات و یک نمایشگر اختیاری AR heads-up را هدایت می‌کند. جداسازی هسته‌های پردازنده‌های گرافیکی به خوشه‌های مختلف به ما اطمینان می‌دهد که عملیات‌های مختلف سیستم بر یکدیگر تأثیر نمی‌گذارد.

این چیپست در واقع می‌تواند تا چهار نمایشگر را پشتیبانی کند، بنابراین می‌تواند در صندلی‌های عقب نیز به مسافران سرویس دهد. همچنین سه پردازنده صوتی نیز در آن تعبیه شده است، بنابراین چیپست می‌تواند چندین جریان صوتی را تولید کند. به علاوه، یک NPU برای برنامه‌های هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند عملیات تشخیص گفتار، چهره و ژست‌ها را انجام دهد. این برنامه می‌تواند برای هر منظوری، از دستورات صوتی گرفته تا ساخت سیستم نظارت بر راننده، استفاده شود.


چیپست V۷ همچنین قادر است تا ۱۲ دوربین را برای ارائه ویژگی‌هایی مانند نمای فراگیر و کمک پارکینگ کنترل کند. سیستم پردازش تصویر این چیپست می‌تواند تصحیح پیکسل بد، فشرده سازی محدوده دینامیکی و تصحیح اعوجاج هندسی را انجام دهد.

چیپست Exynos Auto V۷ نیز وارد تولید انبوه شده است و نسل بعدی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو را تامین می‌کند. از جمله، آخرین سرور برنامه کاربردی داخل خودروی فولکس واگن (ICAS) نسخه ۳.۱ است که توسط بخش قطعات خودرو LG Electronics طراحی شده است.

سومین و آخرین تراشه‌ای که معرفی شده یک آی سی مدیریت انرژی است که به طور خاص برای چیپست‌های Exynos Auto V۷ و V۹ طراحی شده و اوایل امسال گواهینامه ASIl-B را دریافت کرده است. این تراشه دارای محافظ‌های داخلی است که در شرایط آسیب رسان مختلف (مانند ولتاژ بیشتر و کمتر از حد مجاز، اتصال کوتاه، شدت جریان بیش از حد و خاموش شدن حرارتی) از دستگاه محافظت می‌کند.

منبع gsmarena

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)

ایتال‌دیزاین، استودیو مشهور ایتالیایی، کانسپت برقی جدید خود را با نام Quintessenza رونمایی کرد. این کانسپت برقی با طراحی رادیکال شیوه‌های مرسوم طراحی خودرو را زیر سؤال می‌برد و قدرت و لوکس‌بودن کوپه‌ی اسپرت را با توانایی‌های پیکاپ ترکیب می‌کند.

به گزارش زومیت، کویینتسنزا طراحی جسورانه و آینده‌نگرانه‌ای دارد. قسمت عقب خودرو هنگامی که بسته باشد، شمایلی شبیه‌ به خودروهای کوپه را تداعی می‌کند؛ اما بازشدن سقف و قسمت عقب، ظاهری شبیه‌ به پیکاپ به خودرو می‌بخشد.

کانسپت جدید ایتال‌دیزاین تمرکز خاصی روی سرنشینان خودرو دارد. فرم‌های ساده و روان، فضایی مینیمالیستی و کاربردی ایجاد کرده‌اند. سیستم اطلاعات‌ سرگرمی خودرو می‌تواند با گوشی سرنشینان ادغام شود تا تجربه‌ی بصری و شنیداری بهتری ارائه کند.

نمایش مداوم اطلاعات می‌تواند مناطق موردعلاقه و اطلاعات ناوبری را روی نمایشگر نمایش دهد و دائماً سرنشینان را با اطلاعات جدید سرگرم کند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کویینتسنزا چینش صندلی آن است. صندلی‌های عقب قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارند تا وقتی خودرو در حالت پیکاپ قرار می‌گیرد، بتوانید فضای بیرون را به‌خوبی تماشا کنید. یک یخچال برای نگه‌داری نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی در نظر گرفته شده است.

Italdesign

کویینتسنزا از باتری ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. موتورهای الکتریکی خودرو در محور جلو و عقب می‌تواند حدود ۷۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند. با چنین قدرتی خودرو مذکور می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. ایتال‌دیزانین ادعا می‌کند خوردو جدیدش می‌تواند با هر بار شارژ ۷۵۰ کیلومتر بپیماید.

کویینتسنزا در دسته‌‌بندی مرسوم خودروها قرار نمی‌گیرد؛ پس نه می‌توان آن را کوپه نامید، نه پیکاپ. هدف ایتال‌دیزاین دقیقاً چنین چیزی بوده است؛ یعنی از‌بین‌بردن مرزهای طراحی و پدیدآوردن نسل کاملاً جدیدی از خودروهای برقی.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن