Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:46:11 GMT

بیمه سلامت به معلولان توجه ویژه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۰۵۷

بیمه سلامت به معلولان توجه ویژه دارد

به گزارش ایرنا از وبدا، محمدمهدی ناصحی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص عدم هزینه کرد این سازمان درخصوص خدمات توانبخشی معلولان، با بیان اینکه در یک سال اخیر بیمه سلامت توجه ویژه ای به این امر داشته است، اظهار داشت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی با مراجعه به مراکز که اعلام شده می توانند از مزایای بیمه استفاده و مبالغ هزینه شده را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به طرح نسخه الکترونیک اقدامات انجام شده در این حوزه را درخشان دانست و بیان کرد: این طرح در ۲۱ استان بالای ۸۰ درصد تمام الکترونیک اجرا شده و در ۱۰ استان نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته و درخواست تعویق ۶ ماهه از سوی وزارت بهداشت به منظور رسیدن بیمه های دیگر پایه مثل تامین اجتماعی و نیروهای مسلح به ما بوده است.

به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت  پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک است و پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از آن دست طرح هایی است که اگر به صورت کامل در کشور اجرایی شود، می تواند نتایج مهمی را برای حوزه سلامت در پی داشته باشد که مهم ترین آن شفافیت در عملکرد و منابع سلامت است؛ ضمن اینکه با اجرای این طرح مهم ملی از خطاهای رایج در نسخه نویسی جلوگیری می شود.

سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه در راستای اجرای مصوبات قانونی مجلس در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرد و در این مسیر خدمات بی نظیری را با توجه به شرایط روز جامعه و اعتبارات و منابعی که در دست داشت، به بیمه شدگان خود ارایه داد؛ هر چند در مقطعی به دلیل درگیری با موضوع کرونا و شروع دولت جدید، وقف های در مراکز دولتی که قسمت قابل توجهی از خدمات دهی را انجام می دهند، ایجاد شد؛ اما هیچگاه اختلال ایجاد نشده است.

برچسب‌ها محمد مهدی ناصحی سازمان بیمه سلامت ایران معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت ایران معلولان سازمان بیمه سلامت ایران معلولان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن