Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه مسابقات کشوری سپک تاکرای بانوان در سالن حجاب مراغه افزود: این شهرستان در سال های اخیر همواره از قدرت های برتر ورزشی در آذربایجان شرقی و کشور بوده و برگزاری رویدادهای ورزشی موجب توسعه ورزش قهرمانی در این خطه مستعد خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: برگزاری مسابقات به میزبانی این شهرستان به عنوان قطب سپک تاکرای کشور، زمینه سازشکوفایی استعدادهای ناب این رشته ورزشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مراغه با قدمتی به بلندای تاریخ و تمدنی بزرگ، روزگاری پایتخت کشورمان ایران بوده و زمانی که کتاب سوزان‌ در حمله مغولان و در حال از بین بردن‌تمدن بود، مراغه به کوشش اندیشمندی چون خواجه نصیر به مهد تمدنی با حضور دانشمندان بزرگ تبدیل شد.

فرماندار با اشاره به جایگاه بانوان در عرصه علم و فرهنگ گفت: اولین مدرسه دخترانه جهان به کوشش خواجه نصیر در زمان ایلخانان مغول ساخته شده است.

وی افزود: مراغه به عنوان یکی از پنج مرکز و بهشت فسیل دنیا بوده و دارای صدها اثر تاریخی به جای مانده از دوران  اوراتوییان تا دوران معاصر است.

موسوی با توصیه به ورزشکاران اضافه کرد: کسانی در ورزش ماندگار شدند که در کنار قهرمانی پهلوان بوده اند و این روحیه را سرلوحه خود قرار داده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: این شهرستان قطب ورزش سپک تاکرای کشور است اما  تاکنون زیرساخت مناسبی برای بهره مندی از این ورزش را در این شهرستان فراهم نساخته ایم.

مهدی نوایی افزود: با وجود حضور در تیم های ملی و افتخار آفرینی چندین ورزشکار فعال در رشته ورزشی سپک تاکرا در این شهرستان، ظرفیت مناسبی برای ایجاد و احداث خانه سپک تاکرا در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه زروخانه در این شهرستان وجود دارد ادامه داد: برای این منظور با همراهی شورای اسلامی شهر مراغه، زمین مناسبی می تواند در اختیار هیئت انجمن های ورزشی برای احداث خانه سپک تاکرا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته ۴۸ رویداد کشوری در این شهرستان برگزار شده است و امروز با بهبود وضعیت کرونایی شاهد حضور ۱۷ تیم از استان های مختلف در مسابقات سپک تاکرای بانوان کشور هستیم.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی نیز گفت: مراغه هم اکنون قطب سپک تاکرای استان و  کشور بوده است.

علی حسن پور افزود: ورزشکاران مراغه ای در سال های اخیر با کسب مقام های جهانی و حضور در اردوهای تیم های ملی سپک تاکرا موجب افتخار استان و منطقه شده اند.

وی ادامه داد:مراغه به عنوان قطب سپک تاکرای کشور باید دارای سالن و خانه تخصصی برای فعالیت ورزشکاران مستعد این رشته ورزشی باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی در قالب ۲۱ کمیته و ۷۰ رشته فعالیت می کنند و تاکید این هیئت بر برگزاری بیشتر رقابت های ورزشی در شهرستان هاست.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: امسال در بخش بانوان، چندین رقابت مختلف کشوری در بخش بانوان توسط هیئت های انجمن های ورزشی این استان برگزار شده است.

لیلا جاویدان افزود: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی تجربه ای برای ترویج سبک زندگی و کسب موفقیت های اجتماعی در جامعه است.

رئیس کمیته سپک تاکرای آذربایجان شرقی نیز گفت:  با وجود شرایط کرونایی در ۲ سال اخیر، فعالیت ورزشکاران مراغه ای در رشته سپک تاکرا تعطیل نشده است.

غلامرضا عبدی افزود: حضور ورزشکاران مستعد سپک تاکرا در اردوهای تیم ملی و نیز مسابقات جهانی با افتخار آفرینی همراه بوده است.

وی تاکید کرد: زمین اختصاصی برای سپک‌تاکرا در این شهرستان اختصاص یابد تا شاهد شکوفایی استعدادهای این رشته مراغه به عنوان قطب این ورزش باشیم.

به گزارش ایرنا،  در این مراسم با تاکید فرماندار مراغه و با درخواست مسئولان ورزش استان و شهرستان ، اعضای شورای شهر مراغه با اختصاص زمین مناسب برای احداث خانه سپک تاکرا در این شهرستان موافقت کردند.

مسابقات قهرمانی سپک‌تاکرای بانوان کشور از امروز چهارشنبه در سالن حجاب شهرستان مراغه آغاز شد و تا یازدهم آذر ادامه خواهد داشت.

 ۱۷ تیم از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کرمانشاه، مازندران، قم، کرمان، تهران، زنجان، اردبیل، لرستان، هرمزگان، گلستان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه سپک تاکرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه سپک تاکرا آذربایجان شرقی مراغه سپک تاکرا انجمن های ورزشی سپک تاکرای کشور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد