Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت: «اظهارات الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس درباره تعلیق احتمالی ترانزیت منابع انرژی از روسیه به اروپا، نشان دهنده واکنش موجه به فشار بی سابقه غرب بر مینسک است.»

وی در جمع خبرنگاران افزود: «شما موضع رئیس جمهور روسیه را می‌دانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلاً چنین سوالی از او پرسیده شده و او نیز به تفصیل در این باره صحبت کرده است. پوتین در این باره معتقد است که بلاروس و رئیس جمهور آن کشور در حال تبدیل شدن به هدف فشار بی سابقه تعدادی از کشور‌های غربی هستند و این فشار کاملاً ناموجه و تهاجمی است. البته این فشارها نمی‌تواند منجر به واکنش متقابل و شدید بلاروس نشود.»

سخنگوی کرملین اضافه کرد: «مسکو امیدوار است که این وضعیت منجر به شکست تعهدات گاز روسیه در قبال اروپایی‌ها نشود.»

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا لوکاشنکو اظهارات خود درباره گاز روسیه را با مسکو هماهنگ کرده است یا خیر، تاکید کرد که این موضع، موضع بلاروس به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر است.

گفتنی است، لوکاشنکو پیش از این در مصاحبه با ریانووستی، خبرگزاری دولتی روسیه، آمادگی خود را برای توقف ترانزیت منابع انرژی به اروپا در صورتی که لهستان به تهدیدات خود مبنی بر بسته شدن مرز عمل کند، ابراز کرده بود.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که با استفاده ابزاری از مهاجران برای عبور از مرز‌های این کشور و رفتن به لهستان و لیتوانی به بحران پناهجویان دامن زده و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند. اما مقامات مینسک همواره این اتهامات را رد کرده اند.

مرز لهستان و بلاروس پس از آن که هزاران پناهجو برای عبور از آن به سمت اروپا حرکت کردند، شاهد تنش بود که مرزبانان لهستانی با استقرار هزاران سرباز اضافی موقعیت خود را تقویت کردند تا از عبور این مهاجران جلوگیری کنند.  


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو دولت بلاروس دولت لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : بر اساس مصوبات جلسه کمیته هماهنگی مرز پرویزخان و در راستای نظم‌دهی به ترافیک کامیون‌های عبوری این مرز این لاین برای تردد تانکر‌های سوخت رسان ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایجاد این مسیر برای تانکر‌ها کمک زیادی به ترافیک روان این مرز خواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور است که روزانه ۲ هزار کامیون صادرات کالا و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مرز پرویزخان، مرز نوظهور ترانزیت در کشور است که سال گذشته حجم مبادلات تجاری آن نزدیک به ۶ میلیارددلار رسید. مهم‌ترین کالا‌های ترانزیتی گمرک پرویزخان شامل نفتا، مازوت، روغن صنعتی و بیتومین است که از این گمرک به بنادر جنوبی کشور ترانزیت می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان